ldmedett

Trådstartare
Vår fina vackra kloka Lady är borta, bara 7 år gammal.
Dom ringde för en stund sedan från djursjukhuset och bad att få ta bort henne på operationsbordet. Dom hade hittat en stor tumör på levern som också spridit sig till njurarna och prognos var lika med 0. Hur kan det gå så fort? För en vecka sedan tränade hon agility i full fart, några dagar tidigare jakttränade vi och hon hämtade apporter på löpande band. För tre veckor sedan jagade min man med henne en hel dag. Hur kan detta ha pågått utan att vi märkt något? Varför? varför? varför? Fattar ingenting.

Hur ska jag förklara detta för dottern 14 år, som äger Lady, hon fick henne i 7 års present och Lady har ju liksom alltid funnits där. Vi har gjort allt med den hunden, jakt, lydnad, bruks (sök) agility, viltspår (SVCH), utställning ja finns inget hon inte gjort glatt och villigt. Alltid vänlig alltid klok. En hund på miljonen.

Hon mådde illa förra helgen och tog med henne för säkerhets skull när vi ändå skulle till veterinären i måndags. Tog blodprover roch fästingprover och så slutar det med detta......

Hur klarar man något sånt? Jag och min man får tillsammans prata med dottern när vi hämtar från skolan och sedan ska vi till djursjukhuset och se henne en sista gång och prata med veterinären. Sitter nu på jobbet och kan inte tänka, bara gråter.

Sv: Varför?

Kan bara beklaga, djupt och innerligt. Vet precis hur det känns. Ja varför, det har jag också frågat mig ett antal gånger.

Trots detta, ha en trevlig och lugn helg. Kram.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 774
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 885
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 510
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka