Sv: varför?

Åh fy vad hemst, vilken chockartad händelse. Lider med dig.

Och sedan ska du behöva trassla med att få henne till obduktion, jäkla sett måste jag säga. Sånt skulle gå smidigt tycker jag, för man är inte i stånd att fixa med massa sånt när man är mitt i sorgen. Du skötte det väldigt bra tycker jag.

Ta hand om dig själv nu och bearbeta sorgen. Kram!

Usch vad gräsligt och så detta strul med transporten också....
Hoppas verkligen att ni får ett svar,

Min spontana funderingar:
Hur länge var din kille borta?
Förgiftning går inte på någon minut, tar längre tid.
Hjärtatat eller en blodåder som brast i hjärnan, låter troligare om han bara var borta typ en minut.
Hon hade inte visat tidigare att hon var dålig?

Sa vet. någonting om vad det kunde vara?
Vet att det är omöjligt utan obd. men de såg henne? Och har kanske några idèr?
Fast den kliniken verkar ju inte precis hjälpsama...
De kunde ju hjälpt dig med tel numert till firman, och plastpåsar borde väl inte vara så "besvärlgt" att ge.

Åh, nej! Så fruktansvärt!! Jag sitter själv här med tårar brännande bakom ögonen just nu.
Jag vet inte vad jag skulle gjort själv.
Har en Schäferkille som är sex månader snart.
Älskar honom så mycket så det gör ont. Och då blir man så rädd att något ska hända.....

Skickar dig tröstkramar.

fy va hemskt! Skickar massor av tröstkramar.

Har ni fått reda på orsaken till att hon dog än ?

svar till alla.. har fått ett preliminärsvar idag där det stod att "vid obduktionen påvisades tecken på en akut cirkulationssvikt."

samt "pågående undersökningar:"
mikroskopisk vävnadsundersökning (histologi)

slutgiltigt, gällande brevsvar lämnas när samtliga undersökningar är avslutade. normal handläggning för en obduktion är 3-4 veckor och för en preparatundersökning 1 vecka.

killen var inte alls borta länge 1-2 min högst ca 10 meter bort..
när vi kom till veterinären med henne så brydde som inte ens om att kolla på henne. fick bara snabbt ett papper som veterinären ville vi skulle fylla i innan hon försvann igen.

känns fortfarande väldigt tomt efter henne.. sorgen efter vår tjej är stor. har haft ett stort stöd av killen, vilket känns väldigt otroligt skönt. just det att ha nån omkring sig som förstår hur man känner. så mitt i all sorg så känner jag att vi kommit varandra närmre. plus att det aldrig har varit så välstädat här hemma som nu då man försöker hålla sig igång på dagarn, men när kvällen kommer och man ska sova så kommer tårarna krypandes..

Oj vad trist
När man är djurägare så förstår man , När någon mister sin bästa vän. Det skär i hjärtat.
En så ung hund , Som inte får bli gammal.
Va var det för ras?
va sa dom på kenneln?
synd att du ingen livförsäkring hade. Då kunde du få en ny liten vän. Inte samma hund , men ändå någon att krama

Jag tog bort min tik 12 år förra året Så jäkla svårt
Men jag har i dag en liten ny tjej på 19 mån snart

hoppas ni får ett snabbt svr
kramar från mig

Jag beklagar er stora förlust :cry: Vet hur det känns att förlora sin vän. Några dagar efter nyårsafton 2008 förlorade jag min älskade greyhoundvalp endast nio månader gammal.
Min älskade kille sprang och lekte med min andra hund och min kompis hund. När vi ropade kom inte valpen. Vi letade och letade. En halvtimme efter hittade min sambo honom död liggande på samma ställe där dom lekt. Det visade sig att han dött av en skallskada. Hade sprungit fort och kultat runt. Jag sörjer min vän jättemycket. Det är en otrolig förlust att förlora sin valp så ung. Man vet ju att hundar tyvärr inte lever lika länge som människor men att förlora dom så tidigt är hemskt :cry:

Många Kramar. Tänker på Er!!

http://www.indigo.org/rainbow/

har fått slutsvaret nu..

Utlåtande
Vid obduktionen, inklusive histologisk vävnadsundersökning av hjärta, lunga, mjälte, njure, lever och tarmpåvisades en kraftig ödem i lungor och luftstrupe. En kraftig blodstockning (hyperemi) iakttogs i lunga, lever, hjärna, hjärhinnor och njure.

Patologanatomisk diagnos:
Akut cirkulationsvikt

kommentar:
Sammanfattningsvis föreligger tecken på akuta cirkulationsrubbningar i ovannämnda organ. Någon säker bakomliggande orsak till cirkulationsvikten/plötsligt dödsfallet han ännu inte kunnat fastställas. Men sannolik rör det sig om en akut hjärtarytmi, vilket ej kan verifieras/uteslutas vid en obduktion, då förloppet är så snabbt att inga morfologiska förändringar hinner utvecklas.
inga tecken på infektion kunde konstanteras.

finns det någon här som skulle kunna översätta till en svenska som vanligt folk kan förstå??

har fått slutsvaret nu..

Utlåtande
Vid obduktionen, inklusive histologisk vävnadsundersökning av hjärta, lunga, mjälte, njure, lever och tarmpåvisades en kraftig ödem i lungor och luftstrupe. En kraftig blodstockning (hyperemi) iakttogs i lunga, lever, hjärna, hjärhinnor och njure.

Patologanatomisk diagnos:
Akut cirkulationsvikt

kommentar:
Sammanfattningsvis föreligger tecken på akuta cirkulationsrubbningar i ovannämnda organ. Någon säker bakomliggande orsak till cirkulationsvikten/plötsligt dödsfallet han ännu inte kunnat fastställas. Men sannolik rör det sig om en akut hjärtarytmi, vilket ej kan verifieras/uteslutas vid en obduktion, då förloppet är så snabbt att inga morfologiska förändringar hinner utvecklas.
inga tecken på infektion kunde konstanteras.

finns det någon här som skulle kunna översätta till en svenska som vanligt folk kan förstå??

Arytmier= störningar i hjärtats naturliga rytm,
Ödem= svullnad på grund av ansamling av vätska i vävnaderna.
Hunden fick alltså hjärtfel och vad jag fattade av texten så skedde allt väldigt fort (vilket ni oxå märkte). Hunden han antagligen inte känna någonting.
*Kramar*

Sorgligt men valpen hann nog inte ens märka något. Sånt här går så himla fort.

( Har själv varit med en gång med en hund som bara föll ned och dog....ena sekunden sprang den och lekte med annan hund och nästa var den bara borta).

Inte min hund men självklart blev man ledsen ändå och den stackars hundägaren... det går inte att beskriva sorgen.

Jag förstår att allting är så hemskt för er nu.... men var glada över att det gick fort och inte hunden behövde lida..

/KT

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 920
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 536
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 420
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 140
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix