K

kråkan

allt gick så fort.. killen skulle gå ut med hundarna på en kvällsrunda igår kväll/natt då han jobbar em och jag förmiddag.

plötsligt kommer han in och skriker att jag ska skynda mej ner, väl nere ser jag valpen (snart 7 mån) ligga alldeles livlös. vi gör allt vad som stod i vår makt för att rädda henne. men hon dog i våra armar:cry:

när han var ute med hundarna så sprang den ena iväg till sitt nr 2 ställe och killen gick efter för att kolla så hon verkligen det hon skulle. när han senare kommer tillbaka så låg valpen bara där livlös.

förstår inte vad som hände. fick hon i sig nåt ute? hon som alltid var så pigg och glad, alltid redo för nya äventyr. försöker ransaka mej sj om det fanns nåt man kunde gjort annolunda.

varför händer nåt sånt här? när det äntligen börjat lösa sig med träningen m.m. och allt var så bra. hon var hunden jag längtat efter i flera år, men inte haft möjlighet att uppfyllas förrän i somras.
alla förhoppning och drömmar, allt vi hade ogjort.

saknar hon så mycket!

Sv: varför?

Åh vad hemskt :cry:
Undrar vad som hänt? Om det var som så att hon fick i sig något olämpligt.

*tröstkram*

fy vad hemskt!:cry:

hon kanske hadde något fel inne i kroppen, hjärtat lr nått.. jag lider verkligen med dig:cry:

Men herre gud, vad kan ha hänt. Verkade den skadad. Var den OK innan. Kan ju också vara hjärtat som sagt upp sig. Känner med dig, tycker den ska obduceras för att få reda på orsaken. Var den försäkrad? Man behöver inte gå längre än till sig själv om nåt sånt skulle hända.

har faktiskt ingen aning om vad som hände, händelseförloppet spelas upp gång på gång i huvudet, och man frågar sig varför?! hon har aldrig varit sjuk innan, alltid glad och arbetsvillig.

hon var försäkrad, dock inte livförsäkrad.. men det känns som det kvittar, en livförsäkring ger inte mej min älskade hund tillbaka..

kommer att obducera henne för att få klarhet ivad som hände, behöver veta.

tack så mycket!

tagit kraft till mej och ring uppfödaren för att berätta den sorgliga nyheten. är så svårt att prata när man börjar storböla av att bara nämna hennes namn:cry:

Det låter som något kroppslig dvs, hjärtat eller dylikt.

Om hon fått i sig något på promenaden var händelseförloppet lite för snabbt..

Tänker på dig! FY att behöva vara med om något sådant!
Jag har en allvarligt hjärtsjuk hund, som kan dö när som..
Men jag VET att hon kan dö med.. Och när hon dör vet jag ju varför..
Om hon nu inte blir dålig så jag är tvungen att ta beslutet om avlivning..
Hoppas obduktionen kan förklara varför din vän dog.
*kramar om*

tack!!
har gråtit som ett barn hela dagen samt mellan tårarna ring försäkringbolaget, veterinären m.m.

så imorrn åker hon iväg för obduktion min lilla stora tjej:cry:

16396740.jpg

Många många tröstekramar till Dig!
Vilken fruktansvärd chock :(

vilken krånglig dag..

pratade med vet igår och då sa hon att vi skulle komma dit med hunden så skulle dom skicka ner henne..

sen när vi kom dit imorse vid 8 tiden så fick vi veta att dom inte alls kunde ta henne.
men jag fick namn på ett företag på söder i stan som skulle kunna transportera ner henne. enligt hon vi pratade med så hade dom packpåsar och sånt som behövdes för transporten. vad bra tänkte vi, då påsen vi lagt henne i var lite liten..

far därifrån och söker, tillslut gick vi in på ett annat transportföretag och frågar om dom vet vars detta företag ligger. killen var väldigt trevlig och hjälpsam, såg nog hur jobbigt detta var för oss.. hittade företaget som ligger i grannstaden 15 mil bort enkelväg!

fick iaf ett telefonnr och ringer, kanske hade dom nån transport som passerade stan? jajemen, det hade dom! en sten föll från mitt bröst, att köra bil över 30 mil när man nästan inte sovit nåt på 2 dygn kändes inte så säkert.

tillbaka till vet och fick tillslut 2 stora säckar att packetera henne i.

så i afton vid 15:30 lastades hon och skulle komma fram imorrn fm trodde han som körde. tårarna brände i ögonen när lastbilen körde iväg med vår tjej..

jag hoppas verkligen dom hittar vad som orsakades hennes plötsliga död, så man får klarhet i vad som egentligen hände..

återkommer med svar då jag fått besked.

Åh vad hemskt :cry:
Jag får sån ångest när jag hör sånt här.
Min tjej är 8 månader och jag blir så glad att veta att hon finns här, men samtidigt så rädd att något ska hända.
Man får ta vara på varje dag.

Gud vilken styrka av dig att klara av att hantera sådana saker som du gjort idag!

*varma kramar*

tack!!
har gråtit som ett barn hela dagen samt mellan tårarna ring försäkringbolaget, veterinären m.m.

så imorrn åker hon iväg för obduktion min lilla stora tjej:cry:

16396740.jpg

Gud vad hemskt :cry:
Det var en väldigt vacker tjej du hade. Kommer ni få tillbaka henne sedan när hon är obducerad?
*Tröstkramar*

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 920
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 536
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 420
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 140
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix