Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Precis så!
Drömkroppen innebär alltså/också hårt arbete och - underhåll.
dietandexercise_zps27ac51b9.jpg
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Som någon annan ocksånämnt- ta hjälp av tränare/ PT eller liknande. Det är svårt annars att ge bra rekommendationer utan att se dig träna och utan att ha träffat dig. En bra tränare kan lägga upp ett bra program samt tipsa om kost
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

En bra pt är värd varenda krona! Jag körde för "min" 1gång per vecka i början och nu varannan. I och med att jag har diverse åkommor så va det ju extra viktigt att göra rätt! Även om jag tränade mkt förr och har haft en grym fysik innan alla skador så känner jag att det är skönt med nån som håller koll och ger tips. Man får en liten annan skjuts in i träningen också, man vill ju visa resultat för sin pt! (i alla fall om man är lika enkelspårig som mej..)
Helt klart en investering för framtiden!
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

:o Ha ha jo visst är det så :) men stor del kolhydrater :) man kan inte säga att man slutat äta kolhydrater och samtidigt äta mycket grönsaker och frukt :)

Jag äter RAW food inspirerad mat och även om jag får i mig både fett och protein så är det en kolhydratsbaserad kost. Ingen Low carb kost över huvud taget.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Ur ett matinriktat kulinariskt perspektiv, är det ju så fruktansvärt inspirationsdödande och trist att prata om mat som tex "kolhydrater".
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Ur ett matinriktat kulinariskt perspektiv, är det ju så fruktansvärt inspirationsdödande och trist att prata om mat som tex "kolhydrater".

Jag tycker om att veta vad jag stoppar i mig, jag är väldigt näringsnördig, väger allt och stoppar in allt i fina diagram för att se att jag får i mig allt. Men man är olika :)

Mitt svar var bara en respons på att någon hävdade att de slutat äta kolhydrater men samtidigt påstod sig äta mycket grönsaker och frukt. Det går inte ihop i mitt sinne.

Jag gillar inte allt tjat om low carb och all kolhydratskräck, det är minst lika illa som den fettskräck som de påstår sig bekämpa. Vare sig kolhydrater, protein eller fett är dåligt i sig, det gäller bara att sätta i sig bra livsmedel. Och laga kulinariska upplevelser på det :p

Mumin
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag gillar överhuvudtaget inte allt det dietsnack som väller över oss numera. Tycker det är ett trist sätt att se på mat.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Inte läst allt men spontant tänker jag att du bör börja med PT med tanke på din sjukdomshistoria (skador, smärtor etc).

Det som står i Aftonbladet om "styrketräning" är bara myt. Kör tyngre vikter för att bygga muskler, går du ner i vikt är det ännu viktigare med tung styrketräning för att inte tappa muskler.

Kör 3x8 där du knappt orkar sista reps till en början.

Jag kör dock ren styrkelyftsträning så jag ligger i 1-5 i repsomfång, för volym kör jag 6-8 reps. Vill man ha styrka är 5-6 reps "magiskt" för många, där man utvecklar bägge styrka och volym.

Vilka övningar du kan köra har några svarat bra på, såsom knäböj, marklyft, bänkpress etc men jag vet som sagt inte hur det skulle funka med din problematik kring kroppen, kanske skulle det vara snällare med maskiner för din del? Det beror på. Därför vill jag att du ska köra med PT och gå igenom alla övningar som inte förvärrar din fysiska problem.

Lycka till!
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Att magen är slapp nedtill kan även bero på att du har ont i ryggen och då slappnar den inre bukmuskelaturen av, du ska tänka dra in magen typ när man knäpper byxorna. Gå till sjukgymnast om du har ont i ryggen så du får koll på hur litet de ska röra sig men hur viktigt att du tränar dem... :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Tack för alla bra tips! :bow:
PT har jag inte råd med - men jag tror att jag kan få ett nytt program på gymmet för 250:- så jag kanske skulle börja med det?

muppia- jag har sett (och avundats ;)) dina framfångar på fb! Jätteinspirerande! :) :bow:
Nu vet jag i vilken ände jag ska börja så nu är jag peppad för en nystart! :bump:
Var förresten på ett till pass igår - afrodans! Jätteroligt verkligen! Och en enorm kick när "poletten trillade ner" :)
Så nu har jag åtminstone två-tre danspass i veckan, och så styrka (och promenader) där mellan :banana:
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Har du fler exempel på proteinkällor utan kött?
Jag letar nämligen.

Som komplement till mumins bilder:

FISK KÖTT OCH ÄGG
per 100 gram

Tonfisk: 27 g
Kyckling: 26 g
Sardiner: 25 g
Räkor: 24 g
Kalkon: 22 g
Rostbiff: 22 g
Rökt lax: 21 g
Hälleflundra: 21 g
Ägg: 13 g

BÖNOR OCH LINSER
per 100 gram

Sojabönor: 36 g
Röda linser: 27 g
Bruna linser: 25 g
Mungbönor: 24 g
Vita bönor: 21 g
Kikärter: 20 g
Bruna bönor: 19 g
Tofu: 8 g
Böngroddar: 3 g
Gröna bönor: 2 g

SNACKS
per 100 gram

Linfrö: 25 g
Jordnötter: 25 g
Jordnötssmör: 23 g
Pistagenötter: 21 g
Mandel: 21 g
Cashewnötter: 17 g
Pekanötter: 10 g
Russin: 4 g
Torkade fikon: 4 g
Torkad aprikos: 3 g

GRÖNT
per 100 gram

Broccoli: 5 g
Rosenkål: 5 g
Grönkål: 5 g
Majskolvar: 4 g
Kronärtskockor: 4 g
Blomkål: 3 g
Champinjoner: 3 g
Spenat: 3 g
Sparris: 2 g
Jordärtskocka: 2 g

MEJERIPRODUKTER
per 100 gram

Riven parmesan: 39 g
Fast ost, 20+: 30 g
Mozarella 30+: 29 g
Fast ost, 30+: 29 g
Emmentaler 45+: 28 g
Cammembert 30+: 25 g
Fast ost 45+: 25 g
Skyr: 11 g
Ymer naturell: 6 g
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Tack för alla bra tips! :bow:
PT har jag inte råd med - men jag tror att jag kan få ett nytt program på gymmet för 250:- så jag kanske skulle börja med det?

muppia- jag har sett (och avundats ;)) dina framfångar på fb! Jätteinspirerande! :) :bow:
Nu vet jag i vilken ände jag ska börja så nu är jag peppad för en nystart! :bump:
Var förresten på ett till pass igår - afrodans! Jätteroligt verkligen! Och en enorm kick när "poletten trillade ner" :)
Så nu har jag åtminstone två-tre danspass i veckan, och så styrka (och promenader) där mellan :banana:

Kämpa på! Du är duktig! Men glöm som sagt inte att det är maten som är steg ett innan träningen. Det spelar liksom ingen roll hur många reps och utfall du gör om du inte äter rätt. :up:
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Tack!
Mina älskade olika nötter är ju jättebra mat.
Och så gillar jag linser, bönor och kikärtor.
Men det har jag ju bara ätit för att det är så gott.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag gillar överhuvudtaget inte allt det dietsnack som väller över oss numera. Tycker det är ett trist sätt att se på mat.

För mig är oftast mat näring som jag måste få i mig för att kunna göra en massa annat som måste göras.
Trist? Kanske det.
Men allt det där andra har definitivt också ett stort värde.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Det du skriver i inlägget ovanför det jag svarar på ger också en annan bild än det krassa "mat är näring". Jag tycker inte att det är "bara" att äta något för att det är gott.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag älskar den bilden :D

Det gör inte jag. Jag tycker den är ett prima exempel på sådant som skapar komplex och orimliga krav på hur man ska se ut. Kroppens utseende är inte bara en produkt av mat och träning utan även till stor del av gener. Min rumpa och mina lår har aldrig sett ut som på bilden till höger. Inte när jag var 16 år och tränade dans och styrketräning fem dagar i veckan. Inte när jag var 19 år och tävlade kampsport på SM-nivå och samt tränade styrketräning flera dagar i veckan. Inte när jag var 22 år år och bodde på gymmet och utbildade mig till aerobicsinstruktör. Jag har platt rumpa och celluliter, och ingen träning och diet har lyckats ändra på det. Jag har varit mullig med platt rumpa och celluliter. Jag har varit anorexismal med platt rumpa och celluliter. Och jag har varit grymt vältränad med låg fettprocent med, you guessed it, platt rumpa och celluliter. Man kan förändra sin kropp till en viss del, men det finns genetiska gränser som man gör klokast i att acceptera.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag håller med dig...blev inte alls imponerad/uppmuntrad av bilden - tvärt om :cry:
Jag VET att jag kommer få någon slags förbättring om jag fortsätter träna (och gör det mer effektivt! ) men...den sista bilden är så långt ifrån en möjlig sanning jag kan komma, jag ska göra mitt bästa för förändring så klart, men sådana bilder gör (åtminstone för mig) mer skada än nytta :()
Jag ska göra det bästa av det jag har, någon "drömkropp" kan jag aldrig få..

Jag har bestämt att min träning ska se ut, ungefär, så här:

Måndagar: Afrodans
Tisdagar: fullt upp med annat så promenad med valpen får räcka. (Utöver vardagsmotion)
Onsdagar: Zumba
Torsdagar: styrka
Fredagar: ledigt/styrka
Lördagar: styrka
Söndagar: Zumba

Jag har valpen i princip varje vardag så det blir minst en promenad med honom de dagarna också.

Maten kommer också bli betydligt bättre när jag blir peppad av träningen (märker tydlig skillnad på matintaget när jag tränar aktivt mot när jag inte gör det, det finns t.ex. tårta från när hundens matte fyllde år, idag är jag inte ett dugg sugen - för någon vecka sedan hade jag tagit för mig!).
Jag tror det blir bra, vad tror ni? :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 827
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp