GotAsecret
Trådstartare
Jag har tränat (mer eller mindre) regelbundet sedan årsskiftet - och det händer INGENTING!
Vad gör jag för fel?
Tränar ca 3 ggr/v och kommer även att lägga in Zumba 1-2 ggr, ska testa "afro" ikväll tror jag, kondition och dans om jag förstod rätt.
Men i styrketräning händer NADA!
Jag vill ha:
Slimmade/tränade lår
Fastare rumpa
Starkare armar
Starkare ben
Bättre balans och stabilitet
Fastare mage
Bli mer uthållig
Och vad har jag?
Slapp och hängig rumpa
Enorma "ridbyxelår"
Klena armar (dock har jag problem med ena axeln...)
Hyfsat starka ben, men feta vader...
Urusel balans och koordination
Magen är slapp och hängig (nertill, typiskt "bukfett" - eller "pullmage" som någon kallade det)
Jag blir inte fastare, får inga muskler och blir inte märkbart starkare.
Så vad sjutton gör jag för fel??
Tips på övningar? (har fått jättebra magövningar, men tar gärna emot tips på fler)
Typ.
Men det går inte, ska jag höja vikterna och köra färre repetitioner?
Som det är idag kör jag:
Ett pass mage + armar
Ett pass mage + ben/lår/rumpa
(+ att jag försöker göra minst en "maxad" planka varje gång...1.23 är rekordet, annars ca 1 min)
I regel 3x15 rep. "utan problem", därav frågan om jag ska höja vikterna och sänka set/repetitioner.
Sit-ups + armhävningar funkar inte riktigt pga att det gör för ont i rygg, axlar och nacke.
Har tillgång till 3 olika gym - två toppmoderna, ett "sunkigare" med i princip bara ren styrka och på 2 av dem finns även tillgång till en hel del olika pass.
(zumba kommer bli ett stående inslag, och nu kommer jag kunna köra minst 1gg/v, kanske 1 till varannan vecka)
Jobbar gärna med balansbollar, mattor och sådant så tips på övningar där + kanske någon hantelövning mottages TACKSAMT!
Tiderna på gymmet varierar mellan 30-60 min, förutom passen som är 60 min.
Så, hur får jag min träning mer effektiv?
Värmer alltid upp med minst 10 min "leg sculp +" eller "hill climbing" på crosstrainer.
Dessutom ganska dålig på att stretcha...
Vad gör jag för fel?
Tränar ca 3 ggr/v och kommer även att lägga in Zumba 1-2 ggr, ska testa "afro" ikväll tror jag, kondition och dans om jag förstod rätt.
Men i styrketräning händer NADA!
Jag vill ha:
Slimmade/tränade lår
Fastare rumpa
Starkare armar
Starkare ben
Bättre balans och stabilitet
Fastare mage
Bli mer uthållig
Och vad har jag?
Slapp och hängig rumpa
Enorma "ridbyxelår"
Klena armar (dock har jag problem med ena axeln...)
Hyfsat starka ben, men feta vader...
Urusel balans och koordination
Magen är slapp och hängig (nertill, typiskt "bukfett" - eller "pullmage" som någon kallade det)
Jag blir inte fastare, får inga muskler och blir inte märkbart starkare.
Så vad sjutton gör jag för fel??
Tips på övningar? (har fått jättebra magövningar, men tar gärna emot tips på fler)
Typ.
Men det går inte, ska jag höja vikterna och köra färre repetitioner?
Som det är idag kör jag:
Ett pass mage + armar
Ett pass mage + ben/lår/rumpa
(+ att jag försöker göra minst en "maxad" planka varje gång...1.23 är rekordet, annars ca 1 min)
I regel 3x15 rep. "utan problem", därav frågan om jag ska höja vikterna och sänka set/repetitioner.
Sit-ups + armhävningar funkar inte riktigt pga att det gör för ont i rygg, axlar och nacke.
Har tillgång till 3 olika gym - två toppmoderna, ett "sunkigare" med i princip bara ren styrka och på 2 av dem finns även tillgång till en hel del olika pass.
(zumba kommer bli ett stående inslag, och nu kommer jag kunna köra minst 1gg/v, kanske 1 till varannan vecka)
Jobbar gärna med balansbollar, mattor och sådant så tips på övningar där + kanske någon hantelövning mottages TACKSAMT!
Tiderna på gymmet varierar mellan 30-60 min, förutom passen som är 60 min.
Så, hur får jag min träning mer effektiv?
Värmer alltid upp med minst 10 min "leg sculp +" eller "hill climbing" på crosstrainer.
Dessutom ganska dålig på att stretcha...