Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag vill ju ha kaffe. Det är därför jag fikar. Får jag inte fika med dig då?Eller så går man inte och fikar med mig när man ingen fika vill ha, det är enklast. Jag behöver ju inte sitta med andra människor som ger mig ångest.
Och fly, ja, ingen flyr på riktigt. Jag sa det skämtsamt. Ingen springer hals över huvud härifrån.
Men jag vill ju ha kaffe. Det är därför jag fikar. Får jag inte fika med dig då?
Om jag vet det i förväg, kanske. För mig är kaffe/te ingen fika, det är bara lite dryck i förbifarten. Får jag sitta ensam vissen kvist med min bulle så blir det nog inte fler gånger, nej.
Jag tycker det låter ledsamt. Att välja bort någon för att dom inte gillar kaffebröd. Jag njuter av mitt kaffe, kan dricka kaffe mycket längre än någon kan äta en bulle. Många tedrickare är ju likadana.Om jag vet det i förväg, kanske. För mig är kaffe/te ingen fika, det är bara lite dryck i förbifarten. Får jag sitta ensam vissen kvist med min bulle så blir det nog inte fler gånger, nej.
Menar du på fullt allvar att du säger till innan du går in att du inte vill ha en bulle?Är det bara jag som säger till innan vi hamnar på cafeet att jag inte vill ha bulle?
Just för att jag hamnat i sånna här situationer förut.
Man kan ju liksom se besvikelsen i personens ögon när denna får reda på att man inget vill ha. Typ som @niphredil känner.
Just för att unvika skulden och känslan över att vara krånglig så meddelar jag alltid personen om min plan.
Jag tycker det låter ledsamt. Att välja bort någon för att dom inte gillar kaffebröd. Jag njuter av mitt kaffe, kan dricka kaffe mycket längre än någon kan äta en bulle. Många tedrickare är ju likadana.
Fast ta min fiktiva person. Hon har bjudit hem mig på fika, hon har bakat eller varit till bageriet på förmiddagen och köpt nybakta wienerbröd. Då tycker jag att det skulle vara oartigt att tacka nej.
/QUOTE]
Ja det är ju så det känns. Det är faktiskt så det ÄR. Och det skulle inte vara ett problem om det inte var så ofta. Jag gillar ju att äta, men just nu vill jag ännu mer gå ner de där usla kilona jag har bestämt mig för.
Men det här med mat och koder är himla spännande tycker jag. Själv är jag väldigt mycket en feeder så jag förstår den där känslan av att bli "avvisad" kanske lite väl bra.
Menar du på fullt allvar att du säger till innan du går in att du inte vill ha en bulle?
Men varför öht kommentera det? Säg nåt OM det kommer upp en fråga. Snacka om att förstora problemet.Nej inte så.
Men blir jag bjuden på fika så säger jag ja jag tar en kaffe men inget mer typ
Fast nuförtiden kan ju "kaffe" innebära nåt som är minst lika (om inte mer...!) sött och kalorifyllt än en kanelbulle. En Latte är ju som en hel efterrätt! Ibland köper jag en Cappuccino eller nåt sånt och får omöjligt i mig nåt bullaktigt till.Om jag vet det i förväg, kanske. För mig är kaffe/te ingen fika, det är bara lite dryck i förbifarten. Får jag sitta ensam vissen kvist med min bulle så blir det nog inte fler gånger, nej.
Men varför öht kommentera det? Säg nåt OM det kommer upp en fråga. Snacka om att förstora problemet.
Mat är ett sätt att uttrycka kärlek på, och även om det driver mig till vansinne så försöker jag se hennes beteende i det ljuset. Det är inget hon, eller någon annan skulle jag tro, gör för att vara elak.
Det är ofta man får höra "Du som är så smal kan väl äta lite bulle?" när man tackar nej.