varför tror folk att man vill passa deras hundar gratis ?

kossankaj

Trådstartare
Jag är med i en Facebook grupp och erbjöd mig att vars hundvakt en vecka för hundra kronor dygnet. Men det tyckte ägna var dyrt. Varför tror dom man vill ha en extrahund för inga pengar alls? Jag erbjuder långpromenad varje dag och hunden får vara med precis som mina egna. Är stort behov av hundvakt där jag bor och denna hunds annons har legat ett tag. Vad tycker ni är rimligt för att ta hand om en främmandes hund ?

Jag är med i en Facebook grupp och erbjöd mig att vars hundvakt en vecka för hundra kronor dygnet. Men det tyckte ägna var dyrt. Varför tror dom man vill ha en extrahund för inga pengar alls? Jag erbjuder långpromenad varje dag och hunden får vara med precis som mina egna. Är stort behov av hundvakt där jag bor och denna hunds annons har legat ett tag. Vad tycker ni är rimligt för att ta hand om en främmandes hund ?
Skulle du alltså ta hand om hunden dygnet runt? I så fall tycker jag inte det är dyrt. Jag har betalat mer för hundpensionat

Ja dygnet runt. Tycker inte jag Heller. Blev helt ställd. Speciellt eftersom det är en större ras och de annonserat själva och hund pensionatet tar 400 dygn här.

Jag har betalat 100-150 kr per dag för dagmatte/husse till vår labbe. Då jobbar jag även kvällar och ibland övertid som jag meddelar via sms så fort jag kan. Tycker det är helt ok att betala.

Känner så också. Detta är helt främmande människor i behov av hundvakt. Är inte så att jag är i behov av sjuhundra extra egentligen. Men är ledig och kan ställa upp. Men att inte ens vilja betala en hundring per dygn för sin hund känns för mig helt märkligt. Vad tror de. Att de ska hitta en pensionär som så gärna vill ha sällskap av 25 kg hund . Känns också så vidrigt rent utsagt med dessa människor med småhundar som räknar med att en pigg pensionär ska vara dagmatte åt deras hund i princip gratis. Det har man ju sett återkommande annonser om :/

Ja det där har jag också undrat över. Har sett folk som sätter upp lappar p ICA.
Nu senast en som ville betala 500 i månaden för att någon skulle gå en timmes promenad om dagen.
Visst det kanske finns någon som vill göra det gratis för den älskar hundar,
Men ändå.. Tycker det nästan är lite fräckt

Tycker också det är fräckt ! Dålig inställning. Jag har tidigare varit dagmatte och då har ägarna absolut velat betala för sig och varit så nöjda. Och det ÄR Svårt att hitta hundvakt. Jag har också sökt hundvakt till mina hundar genom åren. Och det är inte lätt att hitta någon bra. Man undrar ju hur dessa människor tänker som tror de ska hitta en som de bestämmer ska göra det i princip gratis. Har de ingen koll på läget. Brukar ju finnas ett ganska standardpris på hundvakt i olika delar av landet med att utgå ifrån.

Det jag upplevt att är vanligaste "förklaringen" är att de vill ha någon som gör det "för att de älskar hundar, inte för att tjäna pengar". Ungefär. Tanken kanske är bra hos många, men ja... Att det ÄR extra jobb att ha en annan persons hund i hemmet tänker de visst inte på...

En person som gör det gratis pga den älskar hundar brukar ju också oftast skaffa sig egen hund. Någon enstaka kanske inte skaffar egen.
Men att lägga ner så mkt tid och energi vill man väl ofta haven egen istället

Det jag upplevt att är vanligaste "förklaringen" är att de vill ha någon som gör det "för att de älskar hundar, inte för att tjäna pengar". Ungefär. Tanken kanske är bra hos många, men ja... Att det ÄR extra jobb att ha en annan persons hund i hemmet tänker de visst inte på...
Precis. Sen en person som älskar hundar men inte kan skaffa egen kanske lånar hund lite mer när det passar sig. Är man tex dagmatte är man ju uppbunden efter hundägarens jobbtider. Man får gå upp tidigt ..samt passa en tid hemma varje eftermiddag. Och som du säger det är alltid extrajobb med andras hundar även om det är kul så vill man ha något för det. När jag hade daghund när jag pluggade distans så fick jag städa dubbelt så mycket. Både bil och hemma. Hundarna hade ofta olika olater som de flesta har. Tex skällde vid dörren så jag fick hålla koll och ge extra tuggben de flesta dagar , annan kissade inne några gånger. Det räknar jag med. Men jag tar inte hand om andras hundar gratis , om det inte är en vän som i sin tur tar mina vid behov. Folk är så bortskämda . Man får inte samma relation med någon annans hund som sin egen så därför är hundpassninge för mig lite extra trevligt hund sällskap och en extra slant inte mer.

Lilla ögonstenen vill väl alla få äran att passa ;) Nej men vill dom inte betala kan dom ordna det själva istället.
Jag har passat kompisars och grannars hundar hela arbetsdagar, ibland när dom varit iväg på semester ett par veckor osv. Skillnaden där är väl just att vi är kompisar. Vi har lämnat vår hund till ett äldre par som bor på gård. Där springer hundarna på gården med deras egna, sover i huset med dom på natten osv. Vi betalar 100kr/dygn.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 320
Senast: Otherside
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 065
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
2 009
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 567
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka