Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mört vs ljust har jag fått lära mig har med ljuset att göra. I solrika länder behöver huden skyddas så de med massor av pigment, de överlevde. I norr hos oss behöver man vara ljus för att kunna få del av solljuset. Varför man är mellanbeige i Asien vet jag inteEn bratråd. Jag tycker om sånna trådar. Jag har många varför frågor dessutom. En är nu varför människor har så olika färger på huden beroende på var man bor. Afrikaner är ju överlag mörkhyade med bruna ögon och svart hår. Asiater har ju ett annat sett att generellt se ut på, nordbor är mycket ljusare. Varför ser vi ut så på just sådär specifika platser?
Och varför kan en person som växer upp med människor omkring sig med en viss dialekt ändå utveckla så den pratar med en annan dialekt, trots att det inte finns någon direkt med den dialekten? I närheten av personen alltså. Ingen att direkt ta efter.
Varför är "the", "thing", "dry" och "cry" svårt för mig att säga?
Mört vs ljust har jag fått lära mig har med ljuset att göra. I solrika länder behöver huden skyddas så de med massor av pigment, de överlevde. I norr hos oss behöver man vara ljus för att kunna få del av solljuset. Varför man är mellanbeige i Asien vet jag inte
Samma mekanismer som gjort att shettisar inte har virvlar och är små. Deras storlek är den optimala i det karga shetlandsklimatet. Hårvirvlar blottar och leder in väta direkt till huden och de förfryser, får kallbrand och dör. Virvlar är det stark nedärvning på och de virvelfattiga överlevde. Samma med hårets riktning på bakdelen. Utåt, inte inåt skapet, plus en bred svans som täckte upp när de vände rumpan mot vinden.
Ah, jag tänkte så! Men det kändes fel, på något vis, skönt det inte är det. Men eftersom det har med ljuset att göra och att man är mörkare där det är mer sol, betyder det då att de inte behöver använda solskydd i lika stor utsträckning? Jag är ju inte lika vit som många andra utan är mer gulaktig, har aldrig blivit bränd utan blir liksom bara brun av solen. Jag har aldrig använt någon solkräm just för jag tänkt att jag inte blir bränd.Mört vs ljust har jag fått lära mig har med ljuset att göra. I solrika länder behöver huden skyddas så de med massor av pigment, de överlevde. I norr hos oss behöver man vara ljus för att kunna få del av solljuset. Varför man är mellanbeige i Asien vet jag inte
Kom gärna och tala om det för shettisen i vårt stall, han har en gigantisk virvel på halsen.
Det undrar jag också.Varför måste man ha huvudvärk?
Det där undrar jag med överVarför ska det vara så in i bomben svårt att träffa någon?
Så trött på att vara singel nu
Kollat DNA?
Faktiskt har jag aldrig ID-kollat någon shettis med virvlar på kroppen? Men å andra sidan är det ju rätt länge sedan alla shettisar levde på Shetland så om någon mutation uppstått har den ju inte varit dödlig längre. Virvelbärarna överlever
Du är inte ensam, känner likadant ibland.Varför ska det vara så in i bomben svårt att träffa någon?
Så trött på att vara singel nu
Är nog andra hjälpämnen i brustabletter som kan påverka. Eller så tar din kropp upp dem sämre än de vanliga.Det undrar jag också.
Varför hjälper Alvedon i brustabletter sämre än sådana vanliga när jag tar dem och en Ipren mot huvudvärk?
Det är så störande, det här med att leva själv är inte alls min grej. (ok jag har barnen, så inte helt själv men ensam vuxen då)Det där undrar jag med över
Varför är det så svårt att hålla ordning hemma? Och varför är det så svårt att avsluta nått man påbörjat *tittar på den gigantiska högen tyg som ska bli sytt*?
Jag förstår precis, nästan så man börjar bli desperat och tar första bästa.@RedHyuuga I början var det skönt och vara själv, men nu är det bra trist.
Ja! Varför blir det stökigt?Det där med att hålla ordning hemma är en gåta, man städar och sedan säger det POFF! Sedan är det lika stökigt igen.
Haha nästan såJag förstår precis, nästan så man börjar bli desperat och tar första bästa.
Vad intressant. Jag har faktiskt funderat lite över att min shettis inte har virvlar.Samma mekanismer som gjort att shettisar inte har virvlar och är små. Deras storlek är den optimala i det karga shetlandsklimatet. Hårvirvlar blottar och leder in väta direkt till huden och de förfryser, får kallbrand och dör. Virvlar är det stark nedärvning på och de virvelfattiga överlevde. Samma med hårets riktning på bakdelen. Utåt, inte inåt skapet, plus en bred svans som täckte upp när de vände rumpan mot vinden.