Varför tävla.

Sv: Varför tävla.

Då undrar ju jag va fasen som driver dig För mig låter det nästan lite tokigt om jag ska vara ärlig...

Lite galeskap är det nog. Men precis som många andra har jag ett liv förutom hästarna o det involverar sömnad. Då är tävlingarna en chans att visa upp det. Visst det tar massor med tid men det är det värt. Det är fin reklam för mitt företag. Folk vet vem jag är och att min häst alltid är tiptop på tävlingarna. Det är den bästa annonsen jag någonsin skulle kunna sätta ut i vilken tidning som helst.

Sen är det förbaskat skoj att tävla o visa upp sig, visst bor det en liten showgirl :rofl:i många av oss, så också i mig.

/ C

För att det är så jädrans kul!!!
Man får träffa andra westernmänniskor och får nya kompisar på kuppen.
Framgång på banan för mig är att JAG känner mig nöjd med vad jag uträttat där inne just då, inte vilken färg det eventuellt är på rosetten.
Har kommot ut opalcerad från en klass men supernöjd för att något gick så himla bra, och andra gånger med bra placering och inte fattat hur det gått till eftersom jag tyckt att allt gick snett....

För att jag är en inbiten tävlingsmänniska...har tävlat hela mitt liv i olika sporter. Knäpp kanske men det är så roligt och det ger mig en kick.

Jag tävlar endast för att göra min träning mer målinriktad. Jag går in på en tävling för att kolla vad vi inte kan o sen åker jag hem o tränar på det som brister. Är ingen tävlingsmänniska snarare en entertainer.:banana: Jag är aldrig med o tävlar seriöst om placeringarna, jag testar bara av vår utveckling.

Om man vänder på det - varför kan en del inte alls tänka sig att tävla? Är det för att man är för nervös (Du har för stora krav), Inte vet hur du skall göra riktigt (osäker), Får inte in hästen i transport (problem), helt ointresserad av tävling??? Finns ju säker 10000 andra anledningar oxå....men det kan ju vara intressant att höra...(Och jag är helt fri från fördomar och liknande...accepterar fullt ut om man inte har lust att tävla).

Om man vänder på det - varför kan en del inte alls tänka sig att tävla? Är det för att man är för nervös (Du har för stora krav), Inte vet hur du skall göra riktigt (osäker), Får inte in hästen i transport (problem), helt ointresserad av tävling??? Finns ju säker 10000 andra anledningar oxå....men det kan ju vara intressant att höra...(Och jag är helt fri från fördomar och liknande...accepterar fullt ut om man inte har lust att tävla).

Äääää va tusan, det finns ju inte en enda arena med trådlöst internet. :eek::eek: Nejdå. Det är bara det att jag har noll intresse för det. Varken för hoppning, western eller någon annan tävlingsform.

Då förstår jag. Vad är det för företag du har?

Jag hoppas inte detta räknas som reklam utan svar på ställd fråga.

Jag driver ett stall med inackorderingar, har lektioner för folk på grundläggande nivå inom westernridning, hjälper folk med lastproblem, kommer förmodligen att köra nån form av horsemakeover så fort jag får fler efterfrågningar än jag har idag (göra iordning hästar inför tävling ), samt allmänna hästtjänster täckestvätt, hjälp att välja bett o så håller jag också på med.
/ Christina

Hahaha! Den dan man vinner får man ju blodad tand och bara MÅSTE vara med igen för att kolla att det inte bara var en slump!

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 645
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 664
Senast: hastflicka
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
90 391
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 062
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka