Varför spyr våran 10 åriga hund?

B

bluerose

Gammeltiken på snart 10 år spyr helt spontant ibland t o m när hon sover. Hon verkar inte må illa utan det kommer bara. Vad kan det bero på? Hon har gjort så av och till förut men då bytte vi foder och då blev det bättre. Men nu har hon börjat spy ibland igen. Ska ringa vett.

Sv: Varför spyr våran 10 åriga hund?

Ja, det blir nog bäst med tanke på hennes ålder. Det kan ju iofs tänkas att hon sover hårt och vaknar till, men inte hinner upp. Håller tummarna för att det är något som går lätt att rätta till.

Sv: Varför spyr våran 10 åriga hund?

Försvagning av rundmuskulaturen i övre magmunnen?
Kom jag att tänka på, men det kan ju bara en vet ta reda på.

mvh

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Jag har en 6 årig boxer som har kronisk tarmsjukdom. Hon har haft magbesvär sen hon var 6 månader gammal. Med rätt foder, medicin tycker...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Kilauea
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar