Varför ser hästen ut så?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför ser hästen ut så?

Det är varje hästägares skyldighet att i akutfall kunna se till att hästen får vård, vare sig det gäller att få ut någon veterinär, eller att hitta en transport möjlighet.
att säga att hästen går inte att transportera, så det är ingen ide att överväga att ta den till klinik, det är helt sjukt i mina ögon!

KL
sen förundras jag över hur hästvärlden utvecklats. I denna tråden är det snack om ET och ET och ET hit och dit, som ska "massera" och känna igenom osv. Och sen uppvisar hästen såna här akuta symptom, och det är FORTFARANDE snack om ET. Ingen medicinsk diagnos har ställts på hästen, och det är det man gör i FÖRSTA hand - ALLTID. Dessutom ska en seriös ET veta detta och itne behandla hästar utan medicinsk diagnos, om hästen uppvisar akuta sjukdomssymptom, som denna gör!

tycker det är sorgligt hur det utvecklat sig i hästvärlden!

svanhild: tänk till och se till att få ut en VETERINÄR, eller kör hästen till en!

Jag utgår ifrån att du har kontrollerat noga att inte hästen fått in något främmande föremål i sig... Vet flera hästar som spetsat sig själva, både framifrån och bakifrån, när de stått och kliat skapet på diverse buskar, störar etc.

mackan, du tog orden ur munnen på mej, instämmer till fullo!:)

Men vaar äär TS ?? :confused:

Hälsningar Nadira

Tolkar du mina inlägg som att jag sitter här och försöker wara ball?? :confused:

Jag tycker i alla fall att du är as ball! ;) :D

Som alla andra, så undrar jag också hur den sjuka hästen mår?
Hoppas att hon inte svarar för att hon är fullt upptagen med att lasta hästen och åka till klinik.

Alla har inte tid att sitta vid datorn dagarna i ända.

Du skriver så himla bra som alltid :bow:

Nu menade inte jag att vara negativ, tråkigt om du uppfattade det på det viset...
TS kan ju vara fullt upptagen av att hjälpa sin häst och därför inte uppdaterar oss.

Hälsningar Nadira

mm precis, jag är verkligen för alternativa behandlingar men detta är inget fall för en ET, och ingen seriös ET skulle behandla en häst som var så dålig...

Tyckte det såg ut som hästen stog i lite av en fång ställning men jag e ingen expert.. Kan ju va urinsten,eller nått med kisseriet..
Jag hade i alla fall åkt till klinik och fått hästen kollade med alla tänka bara medel typ blodprov för att kolla eventuell infektion, blodvärden och sen han nån att känna igenom hästen i övringt och kanske kolla med röntgen hur det ser ut vid kors, och länd om det kan va nått där.. Man kan ju även titta med ultra ljud hur urinblåsa, gallblåsa och övriga delar av buken ser ut.. bara för att utesluta de mest allvarliga sakerna..

Visst det kostar pengar jag vet, men jag skulle gjort de om det va min häst jag hade velat veta vad det va och det NU!! jag har svårt för att se mina hästar eller djur i allmänhet lida .. det kan ju va nått litet fel bara som går att rätt till med lite medicin om man har tur..

Lycka till och hoppas ni hittar felet

KL
sen förundras jag över hur hästvärlden utvecklats. I denna tråden är det snack om ET och ET och ET hit och dit, som ska "massera" och känna igenom osv. Och sen uppvisar hästen såna här akuta symptom, och det är FORTFARANDE snack om ET. Ingen medicinsk diagnos har ställts på hästen, och det är det man gör i FÖRSTA hand - ALLTID. Dessutom ska en seriös ET veta detta och itne behandla hästar utan medicinsk diagnos, om hästen uppvisar akuta sjukdomssymptom, som denna gör!

tycker det är sorgligt hur det utvecklat sig i hästvärlden!

Håller med dig!!:bow: Jag tänker alltid veterinär först!! Sen får de avgöra var felet sitter, ev. behandla och sen rekommendera ET!! För då vet man ju vad ET ska behandla när den kommer ut!!

Min jobbarkompis däremot tänker tvärtom... Hon tar alltid ET först, för då kan de säga om det sitter i en muskel, så behöver hon inte åka till klinik för 3000 kr och vet. säger att det är muskulärt.... Visst ligger det lite i det och har man tur är det muskulärt. Men vad är det som säger att muskelstelheten inte är sekundärt av nåt annat som ET inte kan se hemma på gården?

Dessutom ska en seriös ET veta detta och itne behandla hästar utan medicinsk diagnos, om hästen uppvisar akuta sjukdomssymptom, som denna gör!

Det var min första tanke! Vad är det för oseriös ET som inte kan se tydliga akuta symptom?
Ts skulle nog tjäna på att byta.

Tolkar du mina inlägg som att jag sitter här och försöker wara ball?? :confused:

nej nej nej inte alls men en del ( inte alla) lägger sej till med helt otroliga stavelser för å skriva "ballt".
Jag visste inte att ditt tangentbord hade avslutat bokstaven V. man kan dock ta och kopiera ett v och klistra in.Jag själv sitter med tangenten b borta å de är bara å ta å kopiera å klistra in.

ber än en gång om ursäkt för att jag hoppade på dina W

Jag själv sitter med tangenten b borta å de är bara å ta å kopiera å klistra in.

Verkar även som om bokstavskombinationen "och" samt avslutande "t" på "det" har slutat fungera på din dator. Dags att skaffa nytt tangentbord du med kanske?

Fast en del ( inte alla) lägger sej till med helt otroliga stavningar för att skriva "ballt"?

Verkar även som om bokstavskombinationen "och" samt avslutande "t" på "det" har slutat fungera på din dator. Dags att skaffa nytt tangentbord du med kanske?

Fast en del ( inte alla) lägger sej till med helt otroliga stavningar för att skriva "ballt"?

jag skulle inte bli mer glad än att få ett nytt tangentbord!

:bow::bow:

Har TS ännu inte haft ute veterinär eller kört in den:eek::eek:
Jag skulle bli riktigt allvarligt orolig om hästen stod så:crazy::crazy:

Det vet vi väl inte? Bara för att hon inte skrivit mer här, betyder det ju inte att veterinär inte varit ute eller att hon inte varit iväg till klinik med den...

Nu menade inte jag att vara negativ, tråkigt om du uppfattade det på det viset...
TS kan ju vara fullt upptagen av att hjälpa sin häst och därför inte uppdaterar oss.

Hälsningar Nadira

Ja men så farligt var det väl inte. Tog det inte alls så, uppfattade dock det som att du trodde TS flytt fältet när folk börjat tjata.

Jag uppfattade ditt "vaar äär TS ?? :confused:" som lite ironiskt. Med tanke på de dubbla a, ä och ? samt smileyn.

Ingen skada skedd hoppas jag? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 115
Hästvård Behöver lite erfarenheter och råd i hur jag ska tänka och hur jag ska gå vidare med min häst. Hon var halt för ett tag sedan och vid...
Svar
15
· Visningar
3 813
Senast: Pannica
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 541
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 719
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka