Varför rullar ponny sig i höt?

C

Cissi121

Vi har en ponny som nyligen börjat med att varje gång han och kompisen får sitt middagshö så ska han rulla sig i det! Han krafsar runt lite i höt först, sen rullar han sig. Vi lägger alltid ut två högar och han gör likadant i båda. Varför gör han så här? Han gör det aldrig inne i boxen...
 
Sv: Varför rullar ponny sig i höt?

Det undra jag också! fast våran ungponny går bara och rullar sig i kompisens hö :devil: , medans han snällt står och tittar på på håll. sedan går hon och äter upp sitt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 705
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp