Varför rullar ponny sig i höt?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Cissi121
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 693
C

Cissi121

Vi har en ponny som nyligen börjat med att varje gång han och kompisen får sitt middagshö så ska han rulla sig i det! Han krafsar runt lite i höt först, sen rullar han sig. Vi lägger alltid ut två högar och han gör likadant i båda. Varför gör han så här? Han gör det aldrig inne i boxen...

Sv: Varför rullar ponny sig i höt?

Det undra jag också! fast våran ungponny går bara och rullar sig i kompisens hö :devil: , medans han snällt står och tittar på på håll. sedan går hon och äter upp sitt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 268
Senast: fijja
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 090
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
705
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka