Varför Rottweiler?

Sv: Varför Rottweiler?

Det är trist och tråkigt enligt honom. Husse är inte klok. Det har jag alltid hävdat.

Verkligen inte klok alls :D
Hur kan man tycka att lydnad är trist och tråkigt? :eek:
Men han kanske tycker att det räcker med IPO.. :smirk:

Jag tycker min lydnad ser ut som hej kom o hjälp mig men han har alla moment klockrent, han missar inga moment o så.

Jag gillar mest av allt skyddet i alla dess former
men då också givetvis skyddslydnaden med räknad i den dressyren.

Även spåret är kanon kul o expremintera med o allt, men det beror nog på också iof att han är jävulskt duktig spårhund o lätt o jobba med funkar annars hade jag nog inte gillat spåret heller. hahahah

nej då skämt o sido jag är inte nöjd me lydnaden därför går jag inga lydnads prov heller jag är en perfektionist när det gällre hund.
Men som skyddshund duger det men inte mer heller.

så där har ni svaret.

Jadzia skrev:
De har heller inte samma tempo eller stress som en belgare och saknar helt vallanlag som man kan finna i BC och Kelpie.

QUOTE]

"Som man kan finna...."

Joo... Du har väl rätt. Det är ju för sorgligt när man mer eller mindre får leta efter vallningsanlag hos vallhundar......

Mina två första rottweilrar jag träffade på var bara sååååå goa :love: I många, många år så var det den rasen jag skulle ha. Sedan träffade jag på en tvåårig hane, efter det insåg jag att det var nog lite för mkt hund för mig. (Har noll hundvana, och insett att jag inte är en hundmänniska, men på önskelistan står det ändå en hund, vilket jag kommer skaffa mig när jag gått i pension)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 728
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar