Varför plingar det i min Mac?

Butros

Trådstartare
De senaste dagarna har det omotiverat plingat till i min dator som för att signalera ny e-post, men det har inte kommit någon e-post.

Jag har en iMac G5 ansluten till Comhems bredband. Kan någon förklara varför det nu plingar till några gånger om dagen?

Sv: Varför plingar det i min Mac?

(Varning för långsökt teori)
Jag har ett studentmailkonto som jag ansluter till via Thunderbird. Programmet hojtar till(ljud och popup) när jag fått ett nytt mail, men jag måste manuellt högerklicka på kontot och välja Get Messages.. för att det ska laddas ned och synas i inboxen.

Jag har ingen Mac, och vet inte hur dess e-postprogram fungerar. Men kanske är det skräppost som kommer, som sedan raderas av ditt e-postprogram innan du hinner läsa den?

Tack! Jag tror att du har helt rätt! Det fanns en del skräppost i den mappen, men den posten indikeras inte som ny med symbolen för ny post.

Liknande trådar

Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
22 899
Senast: Inte_Ung
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
13 060
Senast: Nahar
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 367
Senast: TantAgda
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 377
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London