Sv: Varför kör alla för fort?
Enkla lösningar på dina problem är att håll avstånd, då behöver du inte bromsa in för att bilen framför bromsar in för en kamera, kör i bättre tid till dit du ska så behöver du inte spara dom få minuter du kör ikapp.
Det går utmärkt att ta sig fram bekvämt i rätt hastighet, hinner du inte med det du ska göra på en dag om du inte kör för fort så får du nog omprioritera i livet litegrann. Lösningen är inte att trycka på gasen.
Jag är heller sällan så stressad när jag kör att det verkligen hänger på minuten att sig fram, men ofta när jag kör om bilar, även om de vid stunden för omkörningen ligger runt tillåten maxhastighet, handlar det om att jag bara inte ORKAR ligga och pendla upp och ner (under begränsningen) i hastighet och tvärnita framför ev. kameror. Jag pendlar ganska många mil varje dag, har trots allt tider att passa, vill ta mig fram bekvämt och håller farthållaren för typ det bästa med min bil, och då är det tämligen värdelöst att hamna bakom folk som sitter i sina bilar och dagdrömmer och trycker ner gaspedalen mest bara när de råkar komma ihåg att göra det.
Enkla lösningar på dina problem är att håll avstånd, då behöver du inte bromsa in för att bilen framför bromsar in för en kamera, kör i bättre tid till dit du ska så behöver du inte spara dom få minuter du kör ikapp.
Det går utmärkt att ta sig fram bekvämt i rätt hastighet, hinner du inte med det du ska göra på en dag om du inte kör för fort så får du nog omprioritera i livet litegrann. Lösningen är inte att trycka på gasen.