Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland undrar jag om alla i byn som ligger i närheten av stallet och brukar åka in mot staden jag bor i har missvisande hastighetsmätare. Hastigheten är nämligen 90 km/h men de som kör ligger och tuffar i 60-70.Första frågan är om du vet att du kör i 50 resp. 70 eller om du litar på din bils hastighetsmätare?
Att dessutom sänka farten ytterligare när man kör förbi en hastighetskamera väcker enbart irritation hos oss som har korrekta mätare (lastbilar) när vi har ett pressat tidsschema.
Jag försöker alltid hålla mig till fartbegränsningen, men ligger man i 50 på 50-väg och 70 på 70-väg blir man ju betraktad som vägsnigel och omkörd.
Varför kör så himla många människor för fort..?
Första frågan är om du vet att du kör i 50 resp. 70 eller om du litar på din bils hastighetsmätare?
Eftersom alla personbilshastighetsmätare visar ca 10% för lite är problemet oftast att folk kör för sakta (=60-64 i en 70 zon om nålen ligger på 70).
Att dessutom sänka farten ytterligare när man kör förbi en hastighetskamera väcker enbart irritation hos oss som har korrekta mätare (lastbilar) när vi har ett pressat tidsschema.