Varför kommer inte mensen?

lillamyggan

Trådstartare
Slutade amma helt för några veckor sedan och innan det ammade jag väldigt lite. Varför får jag inte mens? Jag är inte gravid. Däremot får jag ibland som värmevallningar. Jag är bara 28 så det kan ju inte vara klimakteriet. Ska jag bli orolig?

Sv: Varför kommer inte mensen?

Det kan nog dröja lite till ska du se. Jag ammade totalt 2 mån, av den tiden var det väl mer eller mindre på halvtid. Ungefär en månad till dröjde det innan mensen kom.

Jag ammade bara i en månad men det tog 2 till innan mensen kom. Så du behöver nog inte oroa dig.

Om det tar längre än 6 månader efter du slutat amma ska du kontakta mvc om du inte fått tillbaka mensen.

Jag fick tillbaka min mens 5 månader efter jag slutade helamma (3 mån efter sluta delamma 0-2 mål/dag)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 589
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 242
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 146
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17