Varför kissar han på mitt kiss?

Boll

Trådstartare
Jag har en tvåårig hanhund som jag alltid har upplevt vara väluppfostrad och "vet sin plats" i familjen.
Nu nyligen har både jag och maken märkt något nytt eller så är det för att vi inte har hamnat i liknande situationer innan...
När jag var ute med vovven i morse blev jag tvungen att sätta mig i ett buskage och kissa, direkt efteråt gick vovven dit och kissade på mitt kiss :crazy: Det samma hade hänt maken häromdagen.
Inte för att vi vanligtvis brukar lätta på trycket inför vovven, så kanske är det ett fullt naturligt beteende för en hund?
Varför gör han så? Är det brist på respekt för oss? För att vi är familj? Någon annan anledning? Blev nyfiken:confused: :idea: :o
// Anna

Sv: Varför kissar han på mitt kiss?

Jag har en tvåårig hanhund som jag alltid har upplevt vara väluppfostrad och "vet sin plats" i familjen.
Nu nyligen har både jag och maken märkt något nytt eller så är det för att vi inte har hamnat i liknande situationer innan...
När jag var ute med vovven i morse blev jag tvungen att sätta mig i ett buskage och kissa, direkt efteråt gick vovven dit och kissade på mitt kiss :crazy: Det samma hade hänt maken häromdagen.
Inte för att vi vanligtvis brukar lätta på trycket inför vovven, så kanske är det ett fullt naturligt beteende för en hund?
Varför gör han så? Är det brist på respekt för oss? För att vi är familj? Någon annan anledning? Blev nyfiken:confused: :idea: :o
// Anna

Det är en flockgrej. Han vill visa att ni hör ihop :) Det har ingenting att göra med att han försöker "dominera" över er.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 293
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 537
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 961
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 365
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka