Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, men Tanten. Om den är från 1990 så kanske den får vara utsliten?
Och det kan väl vara roligt att få byta ytskikt även i badrummet någon gång var 15-20 år.
Jaha. Men kakel som är satt på 40-talet är ju helt intakt.Haha, men Tanten. Om den är från 1990 så kanske den får vara utsliten?
Ytskiktet under är det som brukar ta slut så kakel som sattes på 40-talet kan nog se fint ut men hur det ser ut under är en helt annan sak och i synnerhet om det är ett trähus.Jaha. Men kakel som är satt på 40-talet är ju helt intakt.
Varför skulle det vara bra att det är utslitet efter 25 år? I mina ögon är det kort tid för ett ytskikt, vare sig det är ute eller inne. Jag tycker inte det är OK att lägga flera hundra tusen på ett badrum vart tjugonde år.
Att byta våtrumsmatta i ett normalt badrum kostar inte flera hundra tusen... Vårt stora badrum med snedtak gick på ca 25000-30000 i arbete och material. Vi använde oss givetvis av ROT-avdraget. Vi gjorde rivningsarbetet själva och satte nytt badrumsgips på väggarna. Spacklingen ville vår hantverkare göra själv då jag valt en helvit matta till väggarna samt svart/vitrutigt golv. Totalt gick badrummet på runt 55000 då med allt nytt! Bytte alla vattenrör, nya golvbrunnar, nytt tassbadkar, duschväggar, takdusch, toa handfat etc. Hade hantverkare till golv, väggar samt givetvis vvs:en.Varför skulle det vara bra att det är utslitet efter 25 år? I mina ögon är det kort tid för ett ytskikt, vare sig det är ute eller inne. Jag tycker inte det är OK att lägga flera hundra tusen på ett badrum vart tjugonde år.
Jag hatar kakel. Och jag hatar att städa kakel. (är lokalvårdare)
Jag ångrar såå att vi tog kakel och klinkers när vi valde till lägenheten. Golvvärmen i pappas nya badrum med våtrumsmatta är så mycket mysigare än den vi har. Plus att saker inte går sönder lika lätt om man tappar dom. Och lättare att städa.
Men, det är väl säkert bra när vi ska sälja att vi valde det..