Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som alla redan svarat så är det för att det symboliserar att man kör på en begravning.
Fick lära mej på skolan att det är "förbjudet" inom körvärlden att köra med svarta tömmar(om det inte är på begravning då ra). Skulle man komma på tävling eller liknande med en massa körmänniskor och ha svarta tömmar skulle nog folk kolla konstigt.
Det sägs även att man inte ska annvända sista hålet(längst ut) på nått på selen heller.
Här är min häst i sina bruna tömmar:
[/IMG]
Det sägs även att man inte ska annvända sista hålet(längst ut) på nått på selen heller.
]
är vi?
Har brunt träns o svarta tyglar, silverbett o mässingsspänne hihi Men till selen, är det dödssynd att ha svarta tömmar Motsägelsefulla jag.
Du har fått förklaringen ovan.
Det finns en god anledning till "regeln".
Kanske dagens ungdom kunde sätta sig in i historia och varför många regler finns och ser ut som dom gör?
LIA
Men huh... Svarta tömmar till svart sele=absolut! Det ska ju matcha för tusan! I ridningen är vi ju såhimla noggranna med att träns och tyglar ska vara i samma färg, varför inte vara det i körningen också?
du det undrar jag med :smirk: