Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ni ser ut i skogen skiter jag i men är man ute i bland allmänheten så är man en representant för körfolket och då ska man se ut därefter.
Så...nu skrämdes ännu fler i väg från att visa sina fina hästar här inne på bukes..:smirk:
Jag förstår vart ni vill komma men gör inte nu bruna tömmar till en lag här inne med!!
Har ni som är så himla noga när ni kör men tydligen inte när ni rider ..tänkt på att ni vid ridning representerar RIIDFOLKET (uttalas med lidingö-dialekt) och bryter deras traditioner och koder när ni slafsar på både mässing och silver..svart med svart och rött på brunt osv.
Huva, inte lätt att va människa..*ler*
Jag skulle på min stora dag i allafall hellre omges med människor som inte snörper på munnen åt saker och ting som inte är som hon tycker.
Utrustningen lät onekligen inte så bra nej..men avdankad skimmel..
Hellre det än ponny till kyrkan ;-)
MEN det är ju snyggt med bruna tömmar till svart sele. Däremot är det inte snyggt med bruna tyglar till svart träns. Skillnaden är 16 m lång
Finns inget finare än ett snyggt matchande ekipage med korrekt sele till vagnen.
Blev så ledsen när jag såg ekipaget som drog min kompis när hon gifte sig.
En halvdankad skimmel, benskydd ( varför inte kosta på sig att linda med snygga lindor) vanligt träns, SVARTA tömmar och en illa tillpassad loksele utan baksele till trilla. Kusken och groomen var dessutom iklädda ridkavaj, vita ridbyxor, svarta stövlar och HJÄLM!
Skulle själv aldrig drömma om att köra ett bröllopsbar i hjälm såvida inte bru och brudgum hade det med. Till på köpet så tog de rejält betalt för allt detta.
Men det är snyggt med svarta tömmar med :smirk:
Det är intefint med svarta tömmar på ett bröllop
Personligen tycker jag itne att svarta tömamr är speciellt snyggt då det försvinner in i selen. Det är lite som svarta handskar på en dressyrryttare.
Hur många skulle få för sig att tävla dressyr i svarta handskar????? Eler göra en uppvisnign i det?
Det är intefint med svarta tömmar på ett bröllop
Personligen tycker jag itne att svarta tömamr är speciellt snyggt då det försvinner in i selen. Det är lite som svarta handskar på en dressyrryttare.
Hur många skulle få för sig att tävla dressyr i svarta handskar????? Eler göra en uppvisnign i det?
*kl*
Men det där med sista hålet är ju för att man ska ha ett reservhål att fästa remmen i ifall lädret går av under körtur!
Och ang. jämförelse utrustningsnoja vid ridning vs. körning, så har utrustningen vid körning en mycket större säkerhetsmässig betydelse. Så därför finns det så mycket fler rutiner och "regler" vid körning. Och för att det är så många olika delar att hålla reda på.
Känner ett par körhästar som omkommit pga utrustningfel, men aldrig nån ridhäst. Trots att utrustningen nog brister oftare hos ridhästar än hos de körhästar jag mött.
/Z - som aldrig skulle köra med svarta tömmar
Haha, nej det tror jag inteaha okej men vad har det med svarta tömmar att göra ? är säkerheten större om man har bruna tömmar eller
Haha, nej det tror jag inte