Varför inte stoppa trav och agility också?

Sv: Varför inte stoppa trav och agility också?

Den djurvän som skrivit inslaget i Arbetarbladet har inte tänkt steget längre enligt mig.
Djur på cirkus kan ha ett någorlunda liv, men ofta står de uppbundna enormt långa perioder. De transporteras runt på vägarna varje/varannan dag på turné för att ge cirkusbesökarna en stunds avkoppling. Det ges ingen större möjlighet för djuren att få frisk luft och springa lösa i en hage.
Jag anser inte att man kan jämställa vanlig hästhållning och sällskapshundar med cirkusliv. Vad det gäller burfåglar, hamstrar o dyl så kan ju varje djurägare fundera på om djuret får en chans att må bra.
För den som är intresserad så finns mycket info om djurrätt på Djurens Rätts hemsida.

Cirkus är vansinne tycker jag. Nu är jag iofs miljömupp (inte miljöpartist dock...) men det har inte med saken att göra.

Nötter!

Jag förstår inte folk som tycker att trav och agility är att klassa aom djurplågeri, det är ju ingen som VILL plåga djuren. Visst finns det väl idioter men det finns ju mördare också, de är inte heller riktigt krya i knoppen. Känns läskigt att jag hittills tyckt att miljöpertiet varit bra och juste mot sporten. Att travet genererar ett femtusental jobb är det ju ingen som riktigt tänker på...Blir alldeles matt...och många hästar tycker ju att det är kul att springa...men det vet tydligen inte den där skribenten om...

Jag tror nog "Djurvän" var lite lagom sarkastisk....

Läs den sista meningen en gång till så förstår ni nog..... ;)

Det är väl ointressant om det är en cirkus eller en privatpersom som äger ett djur. Det som är viktigt är djurhållningen i sig.

Om vi förbjuder cirkusdjur, hur många av inslagen på Globen kommer att förbjudas tex?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått en ny jobbtelefon. Jag tycker att den är värdelös. Hela displayen är nämligen upp och ner på den. Kolla själva! Nog för...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Företrädare för Gävle Ryttarsällskap vill att kommunen fattar beslut om att sätta igång projektering inför att bygga...
Svar
1
· Visningar
835
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Hästar, hundar och katter är Annika Wickströms speciella älsklingsdjur. Men korna står också högt i kurs! Egentligen...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka