För mig spelar det ingen roll hur detaljerat det är, jag tvivlar dock på att alla vill testa sig i detalj eller det finns fog för att göra detaljerade utredningar om exakt genetiskt kön på alla, om inte annat så är det i dagsläget oförsvarbart rent ekonomiskt. Man behöver ju heller inte hävda att det är en 100% korrekthet (inget större register är det i vilket fall som helst). Det blir ingen juridisk konstruktion, för att alla inte testas sig detalj. Det är lite som att säga att före slutet på 1900-talet så kunde folk inte ha biologiskt kön. Och att vi kanske inte kan ha det idag för att vi i framtiden kan man komma på fler komponenter. För mig räcker det med en basic test på x och y kromosomer, eller att bara titta på barnen så länge det ser okomplicerat ut att bedöma, det går ju att korrigera senare. Föräldrarna kan välja hur de vill ha det kanske. Det känns lite som om du vill problematisera det. Jag är mer inne på biologiskt kön än juridiskt men båda duger bra, det är inget jag kommer att kämpa för direkt.
Om man avskaffar juridiskt kön så ska man inte ge någon något juridiskt kön överhuvudtaget, folk kan kalla sig för vad de vill i och för sig.