Borde det inte, istället göra att vårdinsatserna ökar? Varje ökning av något vårdkrävande i samhället borde ju uppmärksammas och medföra ökade resurser inte minst.
Att Molly, som nämnts, efter ett självmordsförsök inte fick omedelbar och intensiv och total hjälp är ju helt obegripligt och jag förstår inte hur det gick till. Det är ju för sent nu, tragiskt nog, men det måste ju vara skäl till en LEX-anmälan?
Sen tycker jag att varje uppriktigt menad fråga och/eller fundering, tyvärr möts på ett sätt som gör att få ens vågar uttrycka dessa. De möts av ord som TERF, fascist, till och med nazist. Jag tror inte det finns något "ämne" som är så känsligt just nu och där människor är så rädda att säga "fel" och bli TERF-stämplade. Och jag FÖRSTÅR att ämnet ÄR känsligt och att det måste vara ett helsike att vara transperson i "fel sällskap" (förlåt alla mina citationstecken...) men det måste få förekomma frågor och ifrågasättande ÄVEN när dessa uppfattas som kränkande och okunnigt och fördomsfullt. Även när de inte är avsedda så. Alla har inte kunskapen och insikten att kunna uttrycka sig korrekt i alla ögonblick. Jag gjorde misstaget här ovan, som du märkte.