Varför inga byten i ponnyklasserna?

W

wert

Är inte det väldigt dumt?? Åtminstone i SM finalerna - EM mm. Visst är ponnybarnen som rider dessa klasserna så duktiga att dom borde klara av det?

Sv: Varför inga byten i ponnyklasserna?

Jag håller faktsikt med! Iaf ett byte på diagonalen eller något sådant.. Tycker inte att e är en så svår rörelse att utföra, borde finnas med

Tycker också att det skulle kunna vara byten men tror att det har och göra med att man inte har så lång tid på sig, och att de som rider em o så bara är max 16..

Nej jag tycker inte det. Med tanke på att de flesta inte reder ut att rida de rörelser som är med i programmen idag så är det nog ingen bra idé. Förbundet hade ju till och med uppe på diskution om programen var för svåra! Men man kna ju inte gör något åt det, det är ju internationella program.

På 80-tlaet fanns ponnyklasser med byten men de togs bort för det var för få anmälda!

så du menar att dom rörelserna som är med idag i programmen är för svåra för dom flesta:confused:

Gäller det SM och EM ekipagen också?

Ja, det är det jag menar. Jag har aldrig varit med om att ett ekipage kommer över 75%, alltså är ritterna inte ens bra.

Att introducera byten i ponnyklasserna tror jag sätter för stor press. Det finns ingen mening med det. Visst skulle man kunna ha någon MSV B på tävlingarna som man kan irda. Men det går ju inte att ha på SM osv eftersom man bör ha de internationella programmen. Det är grundridningen vi behöver förbättra i sverige.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 158
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 155
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 256
Senast: Svartkatt
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund