Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Sambon är totalt focuserad på att skaffa hund och jag fattar inte vitsen. Vad är grejen med att skaffa/ha hund?
Tack på förhand!
Om du verkligen måste be någon förklara detta för dig så ska du inte ha hund.
Är du allvarlig?
Det är något du bör diskutera med din sambo.
Om du verkligen måste be någon förklara detta för dig så ska du inte ha hund.
Oj det är nog svårt att förklara för någon som inte alls har den känslan. Men jag antar eftersom du hänger här att du har häst? Och mycket av dom känslorna kan man ju översätta.
Känslan av en underbar långritt i en snöig skog, eller känslan av samma sträcka promenerandes med lyckligt skuttande hund runt fötterna är ungefär den samma. Likaså känslan av ett underbart dressyrpass när hästen lyssnar på minsta signal och går från klarhet till klarhet, eller samma känsla när man tränar agility, tävlingslydnad, freestyle eller vad som.
Att ha en annan individ att forma, träna och utvecklas med, någon att dela sin fritid med någon man kan vara helt dedikerad till och som alltid har tid för en och alltid kommer vilja prioritera att umgås och ha roligt med dig.
En okomplicerad, kärleksfull liten varelse som förgyller tillvaron lika mycket som soffvärmare tårtorkare skrattframkallande clown och promenadsällskap som (om man vill) arbetssalig tränings och tävlingskompis hur långt som helst.
Fast som sagt gillar man inte hundar förstår man nog aldrig grejen med att ha hund....
Det är väl aldrig fel att fråga och försöka förstå hur andra tänker/fungerar?
Jag har inga barn men jag hade en hund tills för snart två veckor sedan.
Hon låg bredvid mig när jag sov, hon klev upp med mig och vi åkte tillsammans till jobbet. Innan jobbet gick vi en lång promenad tillsammans, hon var glad och nöjd och jag var glad och nöjd för att hon var det.
Efter jobbet åkte vi hem tillsammans och så stack vi ut med hästarna ihop. När hon blev äldre valde hon att ligga hemma i soffan och sova tills jag kom hem och berättade vad jag och hästarna hade gjort. Hon lyssnade alltid till vad jag hade att berätta och var jag ledsen var hon det och var jag glad och sprallig var hon det också.
Nu åker jag ensam till jobbet, jobbar själv i åtta timmar och åker hem själv. Jag går inga promenader, har ingen att prata med, ingen som behöver mig och ingen som lyssnar till mitt småprat. Jag har ingen som delar min vardag och ingen som lägger sitt huvud i mitt knä och som alltid längtar efter en stor kram närsomhelst på dygnet.
Jag är helt enkelt mycket ensam och saknar den där ständige följeslagaren som alltid finns vid min sida i vått och torrt.
Så är det att ha hund för mig.