Varför har ni fastnat för Western?

L

linnea 82

Hej allihopa!
Ska börja ta westernlektioner nu. Förstå gången på torsdag. Tänkte att nån kanske har lust att förklara för mig den största skillnaden mellan vanlig klassisk dressyr och western vad som är så bra med just western och varför just ni fastnat för det. Tacksam för alla svar. Sen hade det varit jättekul att höra om det finns nån härinne som rider western på kallblod och gärna lite bilder om ni har;)

Sv: Varför har ni fastnat för Western?

Störta skillnaden tycker jag är att western är mycket mycket roligare!:) :banana:

Fastnade för westernridningen för att det passar mig och hästen bättre. Älskar det och hästen verkar tycka att det är roligt också:love: :) Tröttnade på allt dragande och sågande som alla försökte få mig till i den eng ridningen. Det var inte roligt att rida.

I western rider du ju mer på vikt, säte och skänkelhjälper än i hopp och dressyr. Trivs mycket bättre med det och mitt sto lyssnar super och fattar dirket vad jag menar!:)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 077
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar