Rakt fram eller rakt åt sidan?Vad långa armar?! Min knytnäve är 60 cm från min haka.
(låt oss inte lämna något åt slumpen)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rakt fram eller rakt åt sidan?Vad långa armar?! Min knytnäve är 60 cm från min haka.
Åt sidan kommer jag upp i 66 cm!Rakt fram eller rakt åt sidan?
Äsch jag är bredaxlad som en manlig kroppsbyggare....Vad långa armar?! Min knytnäve är 60 cm från min haka.
min också - om jag håller armen sträckt.Vad långa armar?! Min knytnäve är 60 cm från min haka.
men alltså.... för att ta detaljnivån ett steg vidare. Tog fram tumstocken jag med.
Min knytnäve är 75 cm från min haka. Alltså kan jag inte nå någon som går 1 meter ifrån mig.
Då är det väl inte nära?
Vad långa armar?! Min knytnäve är 60 cm från min haka.
Rakt fram eller rakt åt sidan?
Åt sidan kommer jag upp i 66 cm!
Äsch jag är bredaxlad som en manlig kroppsbyggare....
min också - om jag håller armen sträckt.
Så himla långt!Hur långt når dina armar (tentakler) @bläckis?
Så himla långt!
Jag kan kolla lite idag. Vid stranden jag just ska åka till hittade jag två bläckfiskar förra året. Hittar jag nån idag kan jag mäta med filofaxlinjalen!
Ja exakt så är det ju. Om jag ger mig in i trängseln så räknar jag ju med trängsel. Om jag anstränger mig för att komma ifrån folk och inte sitta där man "behöver" gå så räknar jag inte med att folk kommer så nära.Nu kanske jag har läst dåligt men ens personliga space varierar väl jättemycket beroende på omständigheterna? Är jag i en ganska full tunnelbana så är det inga problem att någon ställer sig med några cm avstånd. Står jag framför en scen före och under en konsert så krymper den privata zonen i takt med att publiken växer. Mot slutet av en del spelningar har folk jag inte känner stått med sina hakor på mina axlar utan att det har känts påträngande, men hade någon gjort det innan det ens började så hade jag undrat om hen hade en skruv lös.
I alla fall: Sitter jag på en i övrigt tom gräsplan så hade jag utgått ifrån att någon som kommer så nära mig som en meter gör det för att hen vill säga något till mig. Det spelar väldigt stor roll att det är så luftigt mellan mig och övriga personer så det finns alla möjligheter att passera mig utan att gå precis i närheten.
Jag hade aldrig kunnat gissa att du ansåg en meter vara för nära
För mig är en meter ett avstånd. Alltså inte inpå, utan just på avstånd. Jag skulle inte gå en omväg för att komma längre bort än en meter.
Men nästa gång ska jag försöka tänka på det. Ifall det skulle vara du som satt där.
Det ligger en tumstock bredvid mig så jag var tvungen att fälla ut den. Jag har verkligen problem med när folk kommer för nära men om jag skulle sitta nånstans och någon passerar på 1 m avstånd skulle det vara helt okej, dock inte med kortare avstånd. När jag läste tråden tänkte jag att 1 m är kortare än det faktiskt är.
Jag hatar också de som flåsar i nacken i köer. Så mycket att jag flera gånger behövt gå ur kön för att jag inte klarar av att ha en okänd människa så tätt inpå
Jag skulle inte heller kunna tänka mig att någon tycker att jag är för närgången om jag passerar på en meters håll.Jag har också en stor privat sfär men skulle någon tycka att en meter är för nära skulle jag tänka att den personen egentligen har något annat problem som denne får hantera själv och inte lägga på mig.
Det värsta jag vet är att sitta och trängas på bänkar typ parkbänkar eller buss-säten. Att få okända människor nästan i knät. Den allra värsta sorten jag vet är de som kommer sent och tycker att de som redan sitter ska maka ihop sig så att de kan pressa ner sig.
Ni hänger nog upp er på 1 meter, jag skrev max en meter. Förra helgen hade jag kunnat krama en del ben om jag hade velat när jag satt där. Om jag kan klappa på den som går förbi så är det på tok för nära.
Vän av ordning vill påpeka att frågan gällde hur långa dina tentakler är. Inte någon random bläckis på stranden.Så himla långt!
Jag kan kolla lite idag. Vid stranden jag just ska åka till hittade jag två bläckfiskar förra året. Hittar jag nån idag kan jag mäta med filofaxlinjalen!
Ni som mätt era armar - hur mätte ni?
jag mätte från armhålan och hade armen rakt ut framåt. Då var min knytnäve 50 cm från armhålan
Har jag korta armar?
Typiskt buke, ni ska alltid vända och vrida och påpeka detaljer.Vän av ordning vill påpeka att frågan gällde hur långa dina tentakler är. Inte någon random bläckis på stranden.