Ska nog tala om det för min affär, för här finns i stort sett bara alvedon och köpa.Sedan november förra året är det förbjudet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska nog tala om det för min affär, för här finns i stort sett bara alvedon och köpa.Sedan november förra året är det förbjudet.
Jag har fått uppfattningen om att paracetamol är mer skonsamt än NSAID (vet att de lärde ut det när jag läste till undersköterska) och att man bland annat inte ska äta NSAID när man är gravid. Någon som vet hur det kommer sig och om det stämmer?
Om det är tabletter som ska sväljas så får de inte sälja dem. De borde inte ha fått leveranser så jag gissar att det är t ex brustabletter du ser? De är alltså tillåtna.Ska nog tala om det för min affär, för här finns i stort sett bara alvedon och köpa.
Kanske lite OT nu, men får jag då fråga vad är bäst att äta långsiktigt i så fall av ibumetin eller alvedon (normal doser) vid värk. Man har ju hört att alvedon är det som vanligen skrivs ut först vid värk, men levern känns väl som ett viktigare organ än njurarna (båda är såklart viktiga!!)
Nopp finns alla sorter.Om det är tabletter som ska sväljas så får de inte sälja dem. De borde inte ha fått leveranser så jag gissar att det är t ex brustabletter du ser? De är alltså tillåtna.
Nu vet jag inte var du bor - är det möjligen glesbygd, så att affären är apoteksombud? Då gäller förmodligen andra regler.Nopp finns alla sorter.
ja de är glesbyggd och apoteksombud.Nu vet jag inte var du bor - är det möjligen glesbygd, så att affären är apoteksombud? Då gäller förmodligen andra regler.
(hos apoteksombud finns ett aningen större sortiment av receptfria läkemedel än vad som normalt får säljas i butiker)
Vilken av ibuprofen, diklofenak och naproxen skulle du säga är skonsammast mot magen/kroppen i övrigt? Jag har naproxen+Alvedon 665 på recept men tar diklofenak i stället när jag har som mest ont, tycker den hjälper bättre än naproxen+Alvedon 665. (Jag tänker att det är bättre att ta en sorts värktablett än två, får dessutom huvudvärk av paracetamol, tror jag).Vid långvarig användning (men även kortare) är paracetamol "mildare" mot kroppen så länge man inte tar mer än maxdos. Ibumetin och andra NSAID-preparat har fler och värre biverkningar, bl.a. magsår och påverkan på blodets förmåga att koagulera, förutom njurpåverkan.
Jag skriver alltid ut paracetamol som bassmärtlindring, och så kan man ev lägga till ibumetin/diklofenak vid behov, men vara lite försiktig med dem.
Nu är ju jag färgad av mina erfarenheter som kirurg, det är vi som får in och behandlar patienter med blödande magsår....
Naproxen i kombo med Alvedon är bättre varenda dag än att ta Diklofenak.Vilken av ibuprofen, diklofenak och naproxen skulle du säga är skonsammast mot magen? Jag har naproxen+Alvedon 665 på recept men tar diklofenak i stället när jag har som mest ont, tycker den hjälper bättre än naproxen+Alvedon 665. (Jag tänker att det är bättre att ta en sorts värktablett än två).
Fast om de inte hjälper så är de ju inte bättre ...Naproxen i kombo med Alvedon är bättre varenda dag än att ta Diklofenak.
Så sant, jag utgick från att de fungerade men att skribenten föredrog att ta en tablett i stället för två olika. Varken Naproxen eller Alvedon är farliga för magen.Fast om de inte hjälper så är de ju inte bättre ...
Ursäkta?Så sant, jag utgick från att de fungerade men att skribenten föredrog att ta en tablett i stället för två olika. Varken Naproxen eller Alvedon är farliga för magen.
Men då har du ju svaret där.ja de är glesbyggd och apoteksombud.
Man kan typ "röka heroin" på de, vet inte exakt men man fixar nåt typ.Alvedon tabletter har ju slutat säljas i vanliga butiker, men inte Ipren tabletter, vad är anledningen?
Förutom att man inte blir påtänd av det.Man kan typ "röka heroin" på de, vet inte exakt men man fixar nåt typ.