Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Paracetamol är ju farligt i höga doser och det togs bort för att minska självmordsrisken bland unga, som jag minns. Jag har däremot aldrig sett några motsvarande "larm" om ibuprofen.Alvedon tabletter har ju slutat säljas i vanliga butiker, men inte Ipren tabletter, vad är anledningen?
Paracetamol är ju farligt i höga doser och det togs bort för att minska självmordsrisken bland unga, som jag minns. Jag har däremot aldrig sett några motsvarande "larm" om ibuprofen.
Här i samhället finns det typ bara alvedon och köpa.Alvedon tabletter har ju slutat säljas i vanliga butiker, men inte Ipren tabletter, vad är anledningen?
Sedan november förra året är det förbjudet.Här i samhället finns det typ bara alvedon och köpa.
Alvedon tabletter har ju slutat säljas i vanliga butiker, men inte Ipren tabletter, vad är anledningen?
Ja det där är lustigt, brus och suppar får säljas, men inte tabletterna.... Jag förstår inte heller skillnadenPå "min" Ica säljer dom Alvedon i brus och som smälter på tungan i 500mg men inte sådana man sväljer för det får dom inte? Måste väl gå att överdosera brus och sådana som smälter också??
Förmodligen är de mycket svårare att överdosera. Inte minst supparna.
Ja det var min tanke också! Det borde ju bli fullt rätt snabbt
Så roliga bilder i mitt huvud!!
Slippa leva mer förmodligenVad vill man uppnå med att överdosera paracetamol egentligen?
Levern läker fantastiskt bra, men överdoserar du så du får allvarliga leverskador riskerar du att dö på kuppen. Inte för att jag är läkare, det finns det andra som är här på buke, men spontant så tror jag att om du överdoserade för 15 år sedan och fortfarande lever utan att hamna på akuten när det hände, så har din lever läkt ut ev skador redan.När jag var i tonåren tog jag en gång omkring tio alvedon i ett svep. Kanske fler, minns inte exakt. Ibland funderar jag på om det kan ha skadat min lever. Hur hög dos är skadlig? Bör jag kolla upp det såhär 15 år senare?
Jäkligt dumt sätt att ta livet av sig på, finns betydligt mindre smärtsamma sätt att dö på än med en utslagen lever.Slippa leva mer förmodligen
Kombinerar man det med ett annat lagligt preparat får man ett rus som liknar det vid cannabisanvändning.Vad vill man uppnå med att överdosera paracetamol egentligen?
Ja det där är lustigt, brus och suppar får säljas, men inte tabletterna.... Jag förstår inte heller skillnaden
Jäkligt dumt sätt att ta livet av sig på, finns betydligt mindre smärtsamma sätt att dö på än med en utslagen lever.