Varför gör man så?

Sv: Varför gör man så?

Det som förvånar mig mest när det gäller aveln med vargar är att det ju faktiskt är förbjudet att ha varghybrider. Hur i hela friden kan då folk gång på gång ta in nya vargar och avla på dem? Det verkar ju även som de största uppfödarna (om man nu kan kalla dem det:mad: ) är väl-(eller ö-)kända, så det borde ju inte vara svårt att klämma åt dem heller.
Tycker man om vargen och värnar om den så borde man ju även vara intresserad av att hålla vargstammen så ren från annan inblandning som möjligt, detta är ingen seriös vargälskare enligt mig!!!

Han tycker ju säkerligen att han är Jätteduktig som avlar fram så Fina och Sunda halvhundar :eek: :angel:

Ja eller hur....Jag kanske skulle köpa mig några stycken och ge mig in i leken.

Yeah :cool: Jag kan ju stå till tjänst med vargdelen..

*Gnist på väg ut i skogen på jakt efter varghanen som stryker omkring där*

Låter kanoners. Åker snarast dit och kollar ut ett par valpisar.
Förresten. Var tusan ligger Tiveden?
Vill ju inte åka vilse heller:rofl:

Inte en susning...
Men en renrasig a-höftad supertik av rasen schäfer bör väl vara lättare att få tag på? Då blir det ju en 50/50 blandning ;) måste ju bara bli sååååå bra hundar av det och tänk vad friska och sunda de ska bli..

Men då blir det ju så liiiite varg ju:cry:
Vill ju ha massa varg i lilla voffsingen eller kallar man det voffsing då:confused:
Äh skit samma. Kanske enklare med en schäfer iaf.
Men du det där med frisk o sund. Det måste ju funka på alla då eller?
Om jag tar min ena tik med en C-höft och damp o parar henne med min hane som än så länge bara har en testikel. Då blir ju det oreggade valpar. Men det blir ju blandraser då ju.
Men valparna måste ju bli friska fina små varelser för dom får ju bara det bästa av sin päron. Eller gäller det bara om jag parar henne med en annan ras typ Rottis eller BC eller nåt.
Konstigt skit det här. Fattar lagom.

:idea:

Du kan väl komma hit och para henne med vår BC-hane :)

En tik som har damp måste ju bara passa jättebra att para med en Border Collie :love:

*Gnist är nu extremt oseriös bara så ni vet det*

Människa vad lever du för liv:eek:
Kliva upp före halv sju på morgonen är ett öde lika med döden ju:rofl:

:bump: Är morgonpigg tack och lov. Har ju en drös med hundar som ska hinna ut och rastas innan jag väcker upp familjen för jobb och skola och se till att de får i sig frukost innan de sticker i väg åt varsitt håll. När de farit, så är det dags att väcka 4½-åringen, så att hon ska hinna äta och klä sig i lugn och ro innan hon far till förskolan runt 20 i 8. Sedan ska jag hinna med att släppa ut hästarna och ge fåren mat Innan jag själv börjar jobba :D

Att kliva upp innan tio en morgon är lika med döden och att gå upp innan tolv är tortyr. Jag förstår inte hur ni orkar vakna och gå upp mitt i natten.

Hopp i säng med dig:D
Här rastas inga hundar på morgonen inte.
Det är gubbens jobb.
Jag kanske kan vakna till liiiiite grann när hundarna kommer in från kylan och hoppar upp i sängen och knölar till sig så dom kan fortsätta sova.
Här går inga barn upp förrän tio i sju eller jo 16 åringen gör det. Men det fixar hon ju själv. Så jag sussar så gott och gärna på morgonen så:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 505
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 698
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 749
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
986
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?