R
Rigoletto
Min kompis har en Jack Russel hane som är fem år. Han är så fruktansvärt arg på min hundvalp, hon är tre månader. Han morrar, reser ragg och flyger på henne så fort han ser henne. Hon visar på alla sätt hur underlägsen hon är;hon hukar sej, tittar i marken, kissar på sej, viftar på svansen, lägger sej på rygg men han flyger på henne ändå, helt oprovocerat. Ofta attackerar han henne utan att ens varna innan, han morrar inte eller på annat sätt visar att han är arg, utan bara flyger på henne, utan att hon ens har hunnit undan.
Det börjar bli lite otäckt tycker jag, igår bet han henne i läppen så det började blöda, och jag vill inte att min hund ska bli rädd för hundar eller liknande.
Nu behöver dom ju inte träffas, men jag har min häst hemma hos min kompis så ibland blir det ju att dom träffas iallafall.
Är det vanligt att äldre hundar ger sej på valpar?
Min kompis säger att det är för att han är avundssjuk han beter sej sådär, har hundar sådan känslor som avundssjuka?
Det börjar bli lite otäckt tycker jag, igår bet han henne i läppen så det började blöda, och jag vill inte att min hund ska bli rädd för hundar eller liknande.
Nu behöver dom ju inte träffas, men jag har min häst hemma hos min kompis så ibland blir det ju att dom träffas iallafall.
Är det vanligt att äldre hundar ger sej på valpar?
Min kompis säger att det är för att han är avundssjuk han beter sej sådär, har hundar sådan känslor som avundssjuka?