Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var nästan 33 när jag fick mitt första barn så då räknas jag väl in till det du skriver om äldre mamma. Däremot känner jag inte att jag gått i försvarstal någonstans. Vi valde att vänta länge med att skaffa barn, efter 11 år tillsammans. Helt eget val för vi ville inte tidigare, hade så många resor etc vi ville göra. Himla skönt nu tycker jag för vi är säkra i vår relation, med oss själva, har stabil ekonomi, skiter i karriären och sätter barnet först (dvs vi har aldrig varit karriärnissar men har ändå hunnit bli inarbetade i våra yrken innan vi börjar ta föräldraledigt), etc etc. Däremot skulle jag inte fördömma unga mammor men jag skulle inte rekommendera folk att skaffa barn väldigt tidigt.TinyWiny skrev:Med "äldre" menar jag första barnet vid typ trettio-trettiofem då det oftast är de som har förvarstal på sina inlägg, kanske är det som du säger att de önskar att de börjat tidigare
TinyWiny skrev:Varför går "äldre" mammor i försvars ställning när det diskuteras att skaffa barn barn tidigt?
Känner ni er utpekade som omogna eftersom ni måste försvara varför ni väntade med att skaffa barn?
TinyWiny skrev:Med "äldre" menar jag första barnet vid typ trettio-trettiofem då det oftast är de som har förvarstal på sina inlägg, kanske är det som du säger att de önskar att de börjat tidigare