varför fölar ston för tidigt?

theJohanna

Trådstartare
varför fölar ston för tidigt?
Någon som vet vad instrumentet som man kontrollerar råmölken med heter???

Sv: varför fölar ston för tidigt?

Har ingen fakta om varför ston fölar förtidigt, eller försent heller för den delen (ett av stona här gick över 3 veckor). Men mitt ena sto fölade en vecka för tidigt, men det är jag glad för för bebis var så stor att det redan då blev en svår förlossning för henne. Så kan ju vara så att mekanismen i kroppen säger att fölet är färdigväxt och inte får plats utan måste ut, precis som vissa människobebisar kommer tidigt de också.

Sv: varför fölar ston för tidigt?

oki.. ingen som vet om det finns forskning i ämnet.. har sökt på webben men hittar inget...

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 206
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
692
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar