Varför flaskvatten?

Uppsalavatten är helt okej, men eftersom jag är uppväxt på vätternvatten (motala) så har inget annat vatten någon chans.
 
Min sambo som är diabetiker får högt blodsocker av att dricka smaksatt flaskvatten. Men just kolsyran vet jag inte..
Vilket påminner mig om Lokas nya läsk som inte är så dum alls! Vaddennuheter smakar som en av mina favoriter när det gäller läsk-blanda mineralvatten och citronfanta hälften hälften. Inte så förbaskat sött.
 
Man kan få magbesvär av bubbelvatten. (mvh fisen)

Det där är konstigt. Vissa säger att de får magbesvär av kolsyrat vatten men det är det enda jag kan dricka och min mage är så långt ifrån frisk man kan komma. När magen är som värst är det bara vichyvatten jag får behålla och i vichyvatten är det ju massor med bubblor. Märkligt att det kan vara så olika.
 
Vichyvatten innehåller salter och mineraler. Vanligt bubbelvatten som loka eller liknande gör det inte. Det är olika produkter.

Ja det vet jag men i vanliga fall dricker jag ramlösa som jag skrev tidigare. Vanligt vatten kan jag inte dricka alls för då kommer det upp lika fort igen. @em-pirre skrev ju att man kan få magbesvär av bubbelvatten och för mig är det alltså tvärtom.
 
Ja det vet jag men i vanliga fall dricker jag ramlösa som jag skrev tidigare. Vanligt vatten kan jag inte dricka alls för då kommer det upp lika fort igen. @em-pirre skrev ju att man kan få magbesvär av bubbelvatten och för mig är det alltså tvärtom.
Nu svarade jag på ett inlägg där du nämner vichy. Och det är inte alltid fysiska orsaker till att man inte kan behålla det man ätit/druckit.
 
Jag köper vatten på flaska om jag är iväg och blir törstig.

På jobbet dricker jag massa flaskvatten eftersom det inte finns något annat vatten som går att dricka.
 
@Badger
Men allvarligt, det hade jag verkligen inte kunnat tro eftersom det (enligt min gom) smakar urk! ;) Känner också viss skillnad mellan vattentäkterna här i stan, där en vattentäkt levererar fantastiskt vatten. Men Norrland är stort, ska man prata om "norrlandsvatten" kan man egentligen dra till med "halva landet" istället. ;)
 
Nu svarade jag på ett inlägg där du nämner vichy. Och det är inte alltid fysiska orsaker till att man inte kan behålla det man ätit/druckit.

Nej det är inte alltid fysiskt men det är det för min del och jag svarar ju självklart enbart för mig själv och inte för någon annan.
 
Jag tror det här med gott och osmakligt vatten handlar mycket om vad man är van vid. Borta bra men hemma bäst.
Själv är jag inte så kinkig, dricker det mesta i kranvattenväg utan att få kväljningar (vad konstigt det ordet ser ut, är det verkligen rätt :o). Till och med stallvattnet, som innehåller så mycket järn att det blir beläggningar i vattentunnorna. Stallägaren själv tycker det smakar som att slicka på ett gammalt staket, men jag känner ingen större skillnad..

Däremot kan jag inte dricka kallvatten eller kolsyrat vatten! Smakar brustablett..

Stilla vatten på flaska, eller någon dryck faktisk, köper jag sällan. Antingen håller jag mej tills jag är hemma eller kanske köper någon "tunn" dricka, av söta drycker blir jag mer törstig. Det är bara vid huvudvärk eller långa varma dagar på jobbet. Oftast har jag vattenflaska när jag vet att det kommer behbehövas
 
Nåja, jag erkänner :) de få ställen jag varit på kan nog beskrivas snarare som "fjällen" och haft samband med ngt slags skidåkning. Pinsamt nog antagligen till och med i specifika landskap som knappt kanske ligger där. Kan kanske föreställa mig att det kan ha med det att göra att vattnet smakat ingenting, dvs ngt slags smältvatten är ursprunget snarare än en mysig mineraliserad brunn.

(Örnsköldsvik tex hade helt normalt vatten för bara ngra veckor sedan :) erkännes).
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp