Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kontentan brukar vara att det är hemskt synd om vår son i alla fall, och jag är rätt trött på att höra det.
Jag undrar helt enkelt hur man man motiverar döpandet av barn.
Hur gamla är dina barn?
Jehovas vittnen? Bättre val finns det väl?
Hur gamla är dina barn?
Jehovas vittnen? Bättre val finns det väl?
Här hemma kommer inga barn att tvingas in i någon tro genom barndop. Jag kommer uppmuntra mina barn att ha en öppen syn på alla religioner och trosppfattningar. Sen när de ordentligt undersökt vad som passar dem får de fritt välja om de så vill bli sataniser eller muslimer eller atteister.
Jag hade iofs. inte haft något emot om mina barn sökt sig till satanismen. För det första är det deras val, för det andra är det en livsåskådning som jag anser vara sundare än både Livets Ord, Hare Krishna och Jehovas Vittnen tillsammans eftersom man inom Satanismen bara styrs av sig själv.
Fast avdöpt är det ju som sagt svårt att bli.
Det var den handlingen som jag såg som ett övergrepp på mig som barn.
Att jag i och med detta blev medlem i svenska kyrkan visste jag inte om då. Det var idén med att bli döpt i Guds namn som var svårt att hantera.
Jag fattar inte riktig hur du menar nu.
Om du var/är ateist så är ju kyrkan bara ett hus och dopet bara nån som pratar lite smörja och blöter ner en unge. Var är det att som är svårt att hantera med det?
Att bli döpt i Guds namn eller inte är väl skit samma om man inte tror. Finns han inte kan du heller inte bli döpt i hans namn. Det är väl inte värre än alla andra gånger du blev blöt när du var bebis.