Alla ni som har problem med flugor, bor ni i äldre hus? Vi har haft sjukt mycket flugor senaste tiden och vi bor i ett hus från 1800-talet. Det jag funderar på är om vi kan tänka oss slippa dem den dagen vi bygger nytt?
Japp, bor också i äldre hus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla ni som har problem med flugor, bor ni i äldre hus? Vi har haft sjukt mycket flugor senaste tiden och vi bor i ett hus från 1800-talet. Det jag funderar på är om vi kan tänka oss slippa dem den dagen vi bygger nytt?
Mitt är byggt på 50-talet. Flugor finns här, som sagt, men inte i sådana mängder som en del andra beskriver, tillräckligt för att vara enerverande dock. De är främst på övervåningen, så det kanske är på vinden de övervintrar?Alla ni som har problem med flugor, bor ni i äldre hus? Vi har haft sjukt mycket flugor senaste tiden och vi bor i ett hus från 1800-talet. Det jag funderar på är om vi kan tänka oss slippa dem den dagen vi bygger nytt?
Jag tror inte att det enbart beror på husets ålder utan på många faktorer. Det huset där Anticimex fick spruta var från 50-talet och där var problemen enorma. Det hus jag bor i idag vet ingen den exakta åldern på men att det fanns på 20-talet iallafall, det finns dokument om, och här har vi aldrig haft sådana problem trots att vi bor granne med en större mjölkgård. Om jag har förstått och minns rätt av vad Anticimex sa så är det inte vanliga flugor som ger sådana här problem utan de brukar kallas vindsflugor. https://www.nomor.se/insekter-som-vallar-obehag-eller-problem/vindsfluga__436
Det skulle iallafall förklara vårat problem antagligen. Men att Anticimex svarade oss att det fanns bara ett alternativ och det var att stänga ytterdörren för alla flugor kom utifrån. Fan också........vi kunde ha blivit av med skiten tidigare....