Sv: varför blir det så här
Tråkig situation, (Tack Masse för din tolkning av TS:s inlägg, det gjorde det lättare att förstå)
Jag tror, och detta är endast en snabbtolkning...att man sätter sig i olika roller i livet.
Man går in i den rollen för man vill göra ett genuint arbete, inte bara med sig själv utan allt man tar på sig.
När människor känner att de kan utnyttja svagheter i ens personlighet som färgas av rollen man valt, sker detta per automatik.
Detta är den vanliga "Överlevnadsinstinkten" som vi alla har kvar lite i oss.
Man tar och man ger, vissa tar mer för att....de kan!
När man sen fortsättningsvis känner att rollen man valt i sitt liv rinner en ur händerna är det lätt, mkt lätt att få en offerkaraktär, (Detta behöver såklart inte vara valt utifrån ens yttersta medvetande, oftast flyter det på tills man är där helt enkelt, man "ger upp" )
I DET ger man sedan upp, och I DET följer en massa, tex. ännu djupare offerroll.
Detta är som en tight dykardräkt, den kväver en, man vill bara slippa känna allt som människor gjort mot en, man VET att jobbet man lagt ner är bra och genuint men ändå förstår inte andra människor ens fulla mening i det, de bara lurar och bedrar.
TYCKER MAN
men
egentligen är det ENS EGET val!!!
Alla väljer själv sina roller i livet även om det känns orättvist att andra människor utnyttjar ens "godhet"
Men
Det är fortfarande självvalt
Likaledes
Är det självvalt att resa sig upp, skaka "dumma taskiga, utnyttjande människor" av sig
Borsta av sig den gamla rollen
Välja en ny, starkare av erfarenheter, se allt det skedda som just ERFARENHETER, skita ett stort stycke i allt det gamla, skaka det av sig och se till att TA TAG I SITT LIV.
Göra nya val
Glada val
Tacka för det som varit
Tacka alla för de erfarenheter de gett dig
Skaka på huvudet och säga, så skulle inte jag gjort men det var ju ditt val
ÄVEN
Om du nu kanske sitter i dålig ekonomisk sits, etc etc etc.
Så får du I DET Gilla läget liksom.
DU vet ju, bara DU vet, hur du vill ha det i livet, så gör dig själv en tjänst!
Välj en ny roll. Gå in i en ny fas. Förlåt det tråkiga uttrycket men RYCK UPP DIG och skit i det tråkiga som varit!
Dina erfarenheter är bara dina och de kan du göra gott med, se det som är bra och nyttja det till NYA spännande erfarenheter och möjligheter och LYCKA TILL
Med att göra nya fina glada positiva härliga VAL i ditt liv som gör att du kan LÄMNA offerrollen som
Jag kan tänka mig,
Du INTE vill vara kvar i.
Lycka till!!!