Såg att autokorrigering lagt sig i. Kycklingen ska vara KycklingwokJag gillar att ha variation i min matlagning, framför allt ska maten smaka gott och se aptitlig ut (i mina ögon).
Så här ser min matsedel ut för några dagar:
Squashbiffar med fetaost.
Kycklingen
Currydoftande köttfärsgryta med spaghetti
Parmalindad fläskfilé med potatis- och kantarellpytt
Räkor, grönsaker och dippsåser
Potatismosgratinerad älgskav
Kryddig korv med bönsallad
Alltså - bara för att man äter kött betyder inte att det är en köttbit och kokt potatis man äter.
Jag har jobbat ihop med flera vegetarianer under 10 års tid, och jag tycker de har haft vansinnigt trist mat med sig till jobbet. Samma grytor i en obestämbar färg. Jag har inga problem att äta vegetarisk mat, men i min värld går det inte att få till samma omväxling som när man är allätare.
Idag käkade vi Kabanoss med bönsallad. Salladen var kryddad med vinegrettisås. En riktigt god maträtt som säkert skulle funka utan korv, men inte i min mun. Men på bilden ser ni vegetarianer ett exempel på hur stor min köttmäng är i förhållande till grönsakerna.
Kan inte påstå att känner mig bekväm med utrycker "köttis" utan upplever det som nedsättande. Precis som att man är en sämre människa för att man inte valt att vara vegetarian.
Visa bifogad fil 35447
/Lizzie
/Lizzie