Du ansåg att det var privilegierat att bli vegetarian. Jag svarade dig att det inte alls behöver vara så och att det inte är så för mig och du fortsätter hävda att det är så. Vem ska jag utgå ifrån om inte mig själv när jag vet att det inte alls handlar om att vara privilegierad när du påstår att jag är previligerad som kunde sluta äta kött? Det blir så vidrigt absurt att hävda att om någon gör en sak så är hen privilegierad när det handlar om sådant här. Ingen vid sina sinnes fulla bruk skulle kalla något i min uppväxt för privilegierat. Snarare fullständig misär. Att ingen som får matkassar av giving people vill ha vegetarisk mat är liksom ingen grund för att man är privilegierad om man har valt bort köttet. Det handlar inte alls om något privilege och absolut inte om några klassaspekter heller utan om helt andra saker. Det som är skrattretande är alltså att du menar att jag skulle vara privilegierad för att jag blev vegetarian när det är så långt ifrån sanningen man överhuvudtaget kan komma.
Även de som vi ser som mindre priviligierade här i Sverige är ur ett globalt perspektiv oerhört priviligierade. Att kunna välja vilken mat man äter - och välja bort mat - är, ur ett globalt och historiskt perspektiv, väldigt priviligierat. Det är inte så många generationer sedan det i Sverige var mer eller mindre omöjligt att livnära sig på vegetarisk/vegansk kost.