Varför är det OK att....

Inte den erkända vetenskapen :)

Du missade dock poängen. Inlägget handlade inte om att jorden är rund eller när och var det erkändes utan att vetenskapen undan för undan förklarar det oförklarliga och vetenskapligt bevisar det som många redan vet. Det som igår av skeptiker var bluff och båg såsom akupunktur och i viss mån kiropraktik idag är erkänt.

Idag kan man ju få kiropraktik via landstinget. Så man får nog anta att det erkänts då kan jag tycka.

Jag tycker inte det är att slingra sig att svara att du inte får mer svar och förklara att jag inte lämnar ut någon någonsin på Buke. Det är rätt så rakt och precist.
Tjat ändrar inte det.

Du påstår ett par saker som är orimliga.

Du hänvisar till okända källor och du minns inte de förklaringar du fått.
Du vill absolut inte säga något om dina källor. Du undviker på mer och mer aggressiva sätt att svara på en enda fråga.

Hur är det inte att slingra sig?

Du påstår ett par saker som är orimliga.

Du hänvisar till okända källor och du minns inte de förklaringar du fått.
Du vill absolut inte säga något om dina källor. Du undviker på mer och mer aggressiva sätt att svara på en enda fråga.

Hur är det inte att slingra sig?

Jag orkar inte tjata med dig mer. Jag böjar bli trött och sur.
Så jag släpper det här nu.

Idag kan man ju få kiropraktik via landstinget. Så man får nog anta att det erkänts då kan jag tycka.
Jo nästan, men det har inte alltid varit så. Kotknackare har funnits så länge jag kan minnas, men mina första besök fick jag allt finansiera själv trots att det redan då var erkänt som fungerande av de flesta.

Jo nästan, men det har inte alltid varit så. Kotknackare har funnits så länge jag kan minnas, men mina första besök fick jag allt finansiera själv trots att det redan då var erkänt som fungerande av de flesta.

Jo, det kom väl för ett gäng år sen. Har för mig att min ena kiro anslöts ganska nära det blev möjligt med sånt.

Så som det brukar gå i diskussioner där någon påstår något den inte kan bevisa.

Men googla på socker och inflammationer så hittar du nog fakta.
Jag orkar inte sitta och göra en massa studier och hemläxor för att prata på ett internetforum och sen redovisa.

Här hittade jag på 3 sek googling:
https://www.svd.se/inflammationsdrivande-mat-kopplas-till-depression

Harward har gjort studie inom några ramar som anses vara fina nog att borda duga åt dig med och inte vara mumbo jumbo.

Vill du lära dig mer om sånt så finns ju google. Men vi vet båda att du mest bara vill sätta mig på pottkanten.

Du med tanke på hur ni reagerat här; varför skulle jag vilja utsätta någon jag tycker om/som hjälpt mig för det?
Du kan ju inte på allvar tro att man gör så mot folk man gillar.

Om ni tar mig på allvar eller inte spelar ingen större roll.

Jag tycker inte det är att slingra sig att svara att du inte får mer svar och förklara att jag inte lämnar ut någon någonsin på Buke. Det är rätt så rakt och precist.
Tjat ändrar inte det.

Men alltså, det lät som att du talade om en framstående välkänd klinik, de måste väl tåla lite ifrågasättande? Det är ju inte en privatperson du ska "lämna ut". En gång jag berättade om en metod min veterinär använde för en specifik grej blev en person väldigt skeptisk, eftersom jag saknade kunskap att förklara själv, och den här personen var väldigt nyfiken på detta, gav jag helt enkelt namnet på veterinären. Jag gillar verkligen den veterinären, men jag litar liksom på att han kan tala för sig själv om någon kontaktar honom, och dessutom att han inte sysslar med humbug och faktiskt tål en granskning.

Det är fortfarande många som håller på med att "flytta ryggkotor" och ställa diagnoser på konstiga sätt.

Ja kiropraktiken ändrade sig säkert i sin essens den dagen den erkändes som behandlingsmetod. Tror du inte det. Folk snabbutbildades under natten ;)

Du kan verkligen inte inse att det är synen på kiropraktik som förändrats snarare än utövandet.

Men alltså, det lät som att du talade om en framstående välkänd klinik, de måste väl tåla lite ifrågasättande? Det är ju inte en privatperson du ska "lämna ut". En gång jag berättade om en metod min veterinär använde för en specifik grej blev en person väldigt skeptisk, eftersom jag saknade kunskap att förklara själv, och den här personen var väldigt nyfiken på detta, gav jag helt enkelt namnet på veterinären. Jag gillar verkligen den veterinären, men jag litar liksom på att han kan tala för sig själv om någon kontaktar honom, och dessutom att han inte sysslar med humbug och faktiskt tål en granskning.

De har avvecklat sin klinik iom hög ålder och jobbar nu bara lite deltid med valda kunder. Så de är inte i mode att möta press för sina små jobb de gör idag för att de är för omtänksamma för att pensionera sig helt.

Men googla på socker och inflammationer så hittar du nog fakta.
Jag orkar inte sitta och göra en massa studier och hemläxor för att prata på ett internetforum och sen redovisa.

Här hittade jag på 3 sek googling:
https://www.svd.se/inflammationsdrivande-mat-kopplas-till-depression

Harward har gjort studie inom några ramar som anses vara fina nog att borda duga åt dig med och inte vara mumbo jumbo.

Vill du lära dig mer om sånt så finns ju google. Men vi vet båda att du mest bara vill sätta mig på pottkanten.

Nej, jag vill inte sätta dig på pottkanten. Inga halmgubbar, tack. Jag vill att du förklarar hur det du påstår hänger ihop. Särskilt som du yttrade dig så tvärsäkert.
Det är den som påstår något som får ta och bevisa det, inte hänvisa till google.

Nej, jag vill inte sätta dig på pottkanten. Inga halmgubbar, tack. Jag vill att du förklarar hur det du påstår hänger ihop. Särskilt som du yttrade dig så tvärsäkert.
Det är den som påstår något som får ta och bevisa det, inte hänvisa till google.

Du har fått en länk. Där kan du läsa en studie som backar det jag sagt. Det borde duga. Det tog mig några sekunder. Det hade tagit dig samma tid om du verkligen var intresserad av infon. Det tog dig betydligt längre tid att tjata på mig.

Ja kiropraktiken ändrade sig säkert i sin essens den dagen den erkändes som behandlingsmetod. Tror du inte det. Folk snabbutbildades under natten ;)

Du kan verkligen inte inse att det är synen på kiropraktik som förändrats snarare än utövandet.

Kiropraktik har inte "erkänts" men det har blivit en legitimerad yrkestitel och med det ställs krav på utbildning och att man arbetar enligt vetenskap och beprövad erfarenhet. Det borde ha sorterat bort de värsta kvackarna.

Inga halmgubbar från dig heller, tack. De kiropraktorer jag har träffat har varit mycket kunniga och seriösa.

Du har fått en länk. Där kan du läsa en studie som backar det jag sagt. Det borde duga. Det tog mig några sekunder. Det hade tagit dig samma tid om du verkligen var intresserad av infon. Det tog dig betydligt längre tid att tjata på mig.

Länken går till en tidningsartikel. Vid en snabb genomläsning såg jag inget om hur kosten skulle påverka pH-värdet eller hur man skulle kunna palpera fram om någon har ägglossning.
Artikeln innehåller inga källor heller.

Och droppa den där sura attityden, är du snäll.

Kiropraktik har inte "erkänts" men det har blivit en legitimerad yrkestitel och med det ställs krav på utbildning och att man arbetar enligt vetenskap och beprövad erfarenhet. Det borde ha sorterat bort de värsta kvackarna.

Inga halmgubbar från dig heller, tack. De kiropraktorer jag har träffat har varit mycket kunniga och seriösa.
Kiropraktikerna hade utbildning och arbetade på samma sätt långt innan de blev erkända, jag tror den första jag besökte hade en 5-årig utbildning från Tyskland Kan ha fel om landet men inte längden. Utbildningen var bara inte erkänd i Sverige. Klar att det finns kvackar, men det är en helt annan sak.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
44 559
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 734
Senast: Luleå
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 020
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama