Varför är det OK att....

Kiropraktik är att arbeta med muskler. Inte att palpera fram om nån har ägglossning.

Jag skulle våga påstå att jag har en gedigen erfarenhet av muskulatur.

Det handlar inte bara om palperande som sagt. Utan främst om hur kroppen känns vid manipulation och var man får upprepade låsningar.

Men att man lägger på sig vätska vid olika hormonella saker som tex mens eller brunst för djur är ju inget kosntigt och går ibland att känna om man vet var man ska känna.

Du har stor erfarenhet av ortopedi och muskler. Men du har inte lika stor erfarenhet av manipulation som en kiro skulle jag gissa.

Eh, finns folk som påstår att homeopatmedel funkar också...
Den enda gång någon lurat i mig homeopatmedel så hjälpte det, jag blev förvånad och tror inte ett dyft på utspätt vatten. Förkylningen bara rann av mig ett par timmar efter jag tagit det lilla pillret. Kanske jag blivit frisk ändå. Jag har inte testat sen dess.

Anekdotisk bevisföring.
Var finns forskningen?
Hur förklarar de här kungliga hovleverantörerna hur socker blir till syra och sambandet med inflammation?

De har förklarat men jag har glömt iom att de berättade då jag hade obehandlad hypotyreos.
Jag tror inte de är så intresserade av att visa folk bevis. De vill bara hjälpa de kunder de redan har.

Det handlar inte bara om palperande som sagt. Utan främst om hur kroppen känns vid manipulation och var man får upprepade låsningar.

Men att man lägger på sig vätska vid olika hormonella saker som tex mens eller brunst för djur är ju inget kosntigt och går ibland att känna om man vet var man ska känna.

Du har stor erfarenhet av ortopedi och muskler. Men du har inte lika stor erfarenhet av manipulation som en kiro skulle jag gissa.

Måste man manipulera för att vara bekant med muskulatur?

Den enda gång någon lurat i mig homeopatmedel så hjälpte det, jag blev förvånad och tror inte ett dyft på utspätt vatten. Förkylningen bara rann av mig ett par timmar efter jag tagit det lilla pillret. Kanske jag blivit frisk ändå. Jag har inte testat sen dess.
Det är klart du hade blivit frisk ändå. Du tror väl inte att det lilla homeopatmedlet trollade bort förkylningen?

Har inte läst hela tråden - så hänvisa mig om jag undrar över det som refan diskuterats.
I vilka sammanhang kommenteras folks vikt och vad man äter? För mig är det jättekonstigt + oförskämt. Jag skulle bara kommentera till ngn jag känner väl och om personen själv 'bjuder in' genom att t ex säga 'jag bantar' eller 'inget sitter snyggt på mina pinniga ben'. Möjligen också om jag var verkligt orolig över ngn som tappat i vikt fort. Skulle bli skitsur om ngn lade sig i vad jag äter eller inte äter dessutom, men har ytterst sällan hört folk i min omgivning fälla sådana kommentarer till andra.
Så vad är det för 'sort' som gör det och i vilket sammanhang?
Jag har haft en arbetskamrat som var osedvanligt inkompetent rent socialt. När jag försökte gå ner i vikt höll han föreläsningar varje lunch om det osunda med mitt sätt och direktiv om hur jag borde göra.
Jag har haft en kompis med stor övervikt som fått kommentare några ggr på mcdonalds av rena främlingar.
På ena sidan av släkten hör jag några personer ofta kommentera främlingars kroppar och det är då lätt att dra en del slutsatser om att de säkert tycker saker om min kropp... Men de har i alla fall vett att inget säga direkt till mig. Däremot kommenterar de gärna varandras ev viktuppgång, sina syskons eller vuxna barns... Å då kan det handla om fem kg på en ganska normalviktig kropp. Och så sitter jag där bredvid med mina 15-20 kg...

Men flera av dessa individer verkar lida av en hel del komplex också. Kan inte ha bara armar, tycker de har fula ben mm. Jag bara VÄGRAR låta mig själv bli så komplexfylld. Även om det inte alltid är enkelt...

De har förklarat men jag har glömt iom att de berättade då jag hade obehandlad hypotyreos.
Jag tror inte de är så intresserade av att visa folk bevis. De vill bara hjälpa de kunder de redan har.

Fantastiskt med dessa personer som är altruistiska och inte ser sina miljarder på inkommande kontot. Konstigt att det är så många inom alternativa metoder, som inte är villiga att pröva sina metoder. Altruism elller insikt? Jag gissar på insikt om resultatet.

Då får de finna sig att bli ifrågasatta.

Hur ställdes diagnosen hypothyreos?

Jag tror inte de bryr sig ett skvatt om vad vi på Buke tycker om deras jobb. De vet att de hjälper folk. Det räcker nog för dem.

Diagnosen ställdes genom blodprov, kroppsundersökning och att ta tempen under några veckor vid samma tid. Samt genom mina symptom. Men ja, det syntes redan på blodprov.

Det är klart du hade blivit frisk ändå. Du tror väl inte att det lilla homeopatmedlet trollade bort förkylningen?
Nej, det tror jag inte, men vem vet, svårt att testa. Det var lite fascinerande att uppleva, men som sagt jag har inte testat igen, det säger en del av min åsikt om det. Hade någon strukit ett pilleri handen på mig igen vid förkylning hade jag gärna gjort om det, men aldrig att jag aktivt skulle sökt det.

Först påstår du en massa saker och när någon ställer frågor på dina påståenden så har du glömt?

Jag har glömt för mkt för att jag ska vilja berätta för folk här exakt hur de sa att det låg till. Jag minns vad de sa om att det var på ett visst sätt. Men inte exakt hur det blev så. Och här brukar det gälla att ha på fötterna.

Jag tror inte de bryr sig ett skvatt om vad vi på Buke tycker om deras jobb. De vet att de hjälper folk. Det räcker nog för dem.

Diagnosen ställdes genom blodprov, kroppsundersökning och att ta tempen under några veckor vid samma tid. Samt genom mina symptom. Men ja, det syntes redan på blodprov.

Men nu är det ju du som torgför "deras" påståenden som är helt uppåt väggarna. Om du anger deras behandlingsmetoder och teorier som korrekta så får du stå ut med att du, och indirekt de, ifrågasätts.
Och jag begriper fortfarande inte kopplingen till ortopedi.

Påstår du något som är fysiologiskt omöjligt så får du faktiskt ta och förklara det.

Men trots att du har glömt så drar du dig inte för att sprida en massa saker som om de vore vedertagna fakta:

Man märker hur folk svarar på behandling och hur kroppen rör sig, muskelvävnad känns etc..
Beroende på var låsningar sitter och hur det känns kan man ibland tyda påverkan på inre organ. Med kunskap om hur de funkar kan man lägga ihop ett plus ett.
Helt givet är det inte. Men vid en viss känsla kan han fråga om man tex varit förkyld, haft mens/ägglossning, röker, dricker cola etc. Precis som han ofta kan känna om någon stressar mkt.
Kroppen svarar på ett visst vis då.
Jag har varit sambo med honom i 2 år och jobbat i sammarbete i ca 7 år. Så jag har sett många behandlingar och gått från skeptisk de luxe till att inse att han ofta prickar rätt. Även om det känns märkligt.

Inte vilka livsmedel som helst nej. Men bäljar man i sig cola blir man försurad. Är man försurad kan man få mer inflammationer och låsningar. Kroppens bindväv känns annorlunda bla.
Plus att det blir en seghet i manipulationerna som kräver mer våld sas. Man måste vara snabbare och ibland också applicera mer kraft.

Nä, jag skrev kanske lite klantigt. Exakt vad känner han inte. Men han känner försurning och kan baserat på det han vet om personen ofta gissa vad det beror på.
Försurning beror ofta på socker. Eller stort intag av sockerfri cola tex.

Jag har glömt för mkt för att jag ska vilja berätta för folk här exakt hur de sa att det låg till. Jag minns vad de sa om att det var på ett visst sätt. Men inte exakt hur det blev så. Och här brukar det gälla att ha på fötterna.

Ja, det får du ha när du påstår att pH-värdet kan ändras av kosten och att socker ger inflammationer så där lite diffust.

Fantastiskt med dessa personer som är altruistiska och inte ser sina miljarder på inkommande kontot. Konstigt att det är så många inom alternativa metoder, som inte är villiga att pröva sina metoder. Altruism elller insikt? Jag gissar på insikt om resultatet.

De är bland de snällaste och mest omtänksamma personer jag träffat. De vill bara hjälpa. De har själva varit svårt sjuka båda två och har för att själva bli friska lärt sig en del. De har haft folk boende hos dem gratis och hjälpt dem. Iom egna svåra sjukdomarna så har de empati.

De är bland de snällaste och mest omtänksamma personer jag träffat. De vill bara hjälpa. De har själva varit svårt sjuka båda två och har för att själva bli friska lärt sig en del. De har haft folk boende hos dem gratis och hjälpt dem. Iom egna svåra sjukdomarna så har de empati.

Empati är bra. Effektiv behandling är också bra. De har väldigt lite korrelation.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
44 559
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 734
Senast: Luleå
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 020
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama