Varför är det fult med fjädrar?

Visa bifogad fil 166041
Det är oftast Solbritt som får bidra, hennes fjädrar är så vackra! 😍
Vilken vacker höna!!! 🥰🥰🥰

@Sel jag tycker inte att det är konstigt att man tror att fjädrarna är konstgjorda på något vis, när de är så gott som exakt lika stora allihop och enhetligt färgade i ganska grälla färger som man inte ser så mycket av i naturen. Just därför känns det ganska smärtfritt att ersätta dem med något annat färgglatt, tänker jag. (Jag råkar ha en liten samling fasanfjädrar som påskfjädrar. Jag hittade dem på tomten en gång. Utan vidhängande fasan, alltså. Jag tror att räven eller vråken hade varit framme.)

20250420_093330.webp

Tuppfjädrar färgade med gurkmeja (gul), karamellfärg (grön, blå, rosa), lök (brun) och blåbär (ljuslila).
De är lite bleka och ojämnt färgade eftersom dessa fick ta överskottsfärgen, första omgången fjädrar fick mer färg, men tycker de är väldigt fina ändå

Liknande trådar

Mat Från och med idag kan man rösta på Årets matbluff 2024: https://www.aktavara.org/212780/rosta-matbluff-2024 Vilken vara får din röst... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 310
Senast: Mineur
·
Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
313
Kropp & Själ En eller två gånger om året måste jag flyga långt. Ännu oftare åka långt med tåg. Jag har köpt nack-kuddar i det oändliga men ingen...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Otherside
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 920
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka