App för konsumenter

Masqueradee

Trådstartare
När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet mellan två (eller fler) olika produkter eller märken.
Är det någon här som har en smart app, gärna med funktionen att kunna fota av sträck-koden, som hjälper en att göra bra val? Tänker att det kan vara allt ifrån att undvika Ryska eller Amerikanska företag, till att undvika icke hållbara företag.. Ja, lite allt möjligt helt enkelt.

Coops app har en funktion som man kan kolla ”miljöhållbarhet” med, tror jag
Ryska produkter är det väl handelsstopp på? Hursomhelst så blir det nog svårt att hitta en app som visar om produktens tillverkare ägs till en viss procent av en ryss.

Coops app har en funktion som man kan kolla ”miljöhållbarhet” med, tror jag
Ryska produkter är det väl handelsstopp på? Hursomhelst så blir det nog svårt att hitta en app som visar om produktens tillverkare ägs till en viss procent av en ryss.
Ryska produkter var bara ett exempel. Tänker att med tanke på hur många olika bojkottslistor det cirkulerar hade det nog inte varit omöjligt om det även fanns i app-format. Typ "det här märket ägs av CocaCola, bara så att du vet"

Det finns en app som heter vegohjälpen, man skannar streckkoder och ser om varorna är veganska.
Är en bra app om man vill äta mer etiskt.
Om man tänker att etiskt hänger ihop med veganism vill säga.

Det fanns en app som för ett tag sedan som berättade ursprung.

Men jag tycker det är en bra idé och hoppas det kommer! Något som underlättar för konsumenter att ta aktiva beslut på information.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 904
Senast: Palermo
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
742
Senast: Lillefrun
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
41 778
  • Låst
Samhälle Det fanns en USA-tråd om allmänt som händer där. Men jag tycker det kan finnas en som enbart rör frågor om valet. 2016 var första... 25 26 27
Svar
523
· Visningar
29 508
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka