Varför är bukefalos gult upptill?

Vilken av trådarna ska man skriva i?
Nu blev det bara pannkaka med färgerna. Den här nyanser är fin men passar absolut inte som bakgrund.
Antingen får du köra på ännu ljusare mild grön eller mörkare. Denna är bara blöööh

Det är dessutom dåliga färger ur ett tillgänglighetsperspektiv.

Skärmavbild 2025-03-31 kl. 16.31.58.webp

Påsk tema med gult ^^ 🐣🌿☀️

Jag får tyvärr svårt att läsa texterna i menyn med den nya ljusare gröna. Men det var en fin fräsch ljus färg, kanske fyrkanterna runt meny texten kan bli aningen mörkare?

Älskar att jag ändå kan lita på att det skapas trådar när @Gunnar leker med färgerna. Gillar skarpt den ljusgröna som är nu och tyckte den orangea var skarp men glad ändå.
Eller hur. Jag fick (såklart) också panik av det orangea, men tänkte "Nä, jag ska inte börja skrika och klaga än. Är det kvar imorgon, då protesterar jag, men Gunnar lär testa det här och inse att det inte blev bra" :rofl:

Men, med det sagt gillar jag det gamla bättre. Det här är jobbigt ljust. Kontrasten mellan det gröna och det grå och rutan man faktiskt skriver i osv blir för liten. Det blir jobbigare åtminstone för mig att fokusera på rätt del av skärmen då.

Nu efter en del ändringar under dagen är jag ganska säker på att kontrasterna är lite bättre än de var på den gamla stilen som fanns i går.

Folk brukar klaga mycket vid för stora kontraster.

Gillar detta! Vanlig färg på teman jag brukar välja i digitala format (inkl oranga o lila kontraster 😁).

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har nu gjort några små justeringar framförallt när det gäller en del gröna nyanser.

Bättre!

Men den gröna i Bukefalos-loggan är för grön nu, den borde vara samma gröna som svars-knappen om du vill knyta ihop den.

Och den ljusgröna bakgrunden skulle kunna vara ännu lite gråare för att fullt ut matcha den mörkare som är bakgrund för nytt-profil-mail-notiser-sök.

Bättre!

Men den gröna i Bukefalos-loggan är för grön nu, den borde vara samma gröna som svars-knappen om du vill knyta ihop den.

Och den ljusgröna bakgrunden skulle kunna vara ännu lite gråare för att fullt ut matcha den mörkare som är bakgrund för nytt-profil-mail-notiser-sök.
Jag håller med och har nu ändrat lite igen.

I mörkt läge är texten i menyn svår att se när headern är så ljus :) Färgen är snygg, men hade föredragit en mörkare så skärmen blir lättare att se och använda. Mörkt grön för oss som väljer mörkt tema och denna ljusa för dem som väljer ljusa temat?

I mörkt läge är texten i menyn svår att se när headern är så ljus :) Färgen är snygg, men hade föredragit en mörkare så skärmen blir lättare att se och använda. Mörkt grön för oss som väljer mörkt tema och denna ljusa för dem som väljer ljusa temat?
Jag har gjort ytterligare en liten justering för att grön text skall synas lite bättre på mörkt tema.

Jag klarar inte alls av den ljusgröna som är nu, måste kolla om den är lika jobbig på datorn som i telefonen för som den är i telefonen kan jag inte titta alls utan att få ont i ögon/huvudet.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Shaggy
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 359
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Bukefalos Jag vet inte hur länge detta inlägg eller konto kommer få vara kvar. Jag har varit medlem på Buke sedan 2010 och jag uppskattar forumet...
Svar
4
· Visningar
2 202
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 908
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka