Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min trötthet låter normal när jag läser vad ni har skrivit. Tar tagit prover och ingen har sagt något om värdena så de måste väl vara bra antar jag. Hoppas på en vändning snart, jag har så många roliga saker jag vill orka med att göra. V. 16 nu.
 
Jobbar heltid inom sjukvården, har precis fått läkarintyg på att jag bara ska jobba dagtid vardag för att undvika den värsta stressen och riskerna med jourtid. Har börjat känna av fogarna och fått problem med sammandragningar om jag står och går för länge i sträck.
 
Jaha tredje uvi denna graviditet. Lämnade ett kontrollodlingsprov förra veckan för att se att jag inte hade en dold, då det gått ett tag sedan jag hade sist. Givetvis hade jag en dold, men läkaren ville odla igen -fråga mig inte varför, så lämnade ett nytt prov i torsdags. Har inte hört något, vilket jag väntade mig att få besked om igår. Så ringde bm-mottagningen och jodå, läkaren hade skrivit ut recept redan igår för andra odlingen var också positiv. Bara det att sedan hade det blivit kommunikationsmiss och ingen hade ringt mig.

Så nu fick sambon en elektronisk fullmakt så han kunde göra ett pitstopp på apoteket på hemvägen... Ny odling blir det 3 veckor efter avslutad kur. Suck
 
Jaha tredje uvi denna graviditet. Lämnade ett kontrollodlingsprov förra veckan för att se att jag inte hade en dold, då det gått ett tag sedan jag hade sist. Givetvis hade jag en dold, men läkaren ville odla igen -fråga mig inte varför, så lämnade ett nytt prov i torsdags. Har inte hört något, vilket jag väntade mig att få besked om igår. Så ringde bm-mottagningen och jodå, läkaren hade skrivit ut recept redan igår för andra odlingen var också positiv. Bara det att sedan hade det blivit kommunikationsmiss och ingen hade ringt mig.

Så nu fick sambon en elektronisk fullmakt så han kunde göra ett pitstopp på apoteket på hemvägen... Ny odling blir det 3 veckor efter avslutad kur. Suck

Fy! Hoppas verkligen du får må bättre snart.

Har du fått göra kontroll-odlingar efter varje avslutad behandling? Min läkare sa nämligen ingenting om att komma tillbaka för det men eftersom jag är en jobbigt modern patient har jag googlat mig till att det rekommenderas. Så nu funderar jag på om jag ska kräva att få komma tillbaka och kolla att den verkligen är borta när behandlingen är slut.
 
Jag jobbar som vanligt än så länge, är i v 21.
Samma för mig. Jag har dock flaggat på jobbet att jag kommer försöka sitta hemma en dag i veckan, innan jul för att jag har mycket att göra som jag behöver ostörd tid för och efter jul för att jag vill slippa pendling en dag i veckan.
 
Mitt illamående börjar gå över nu, fruktansvärt skönt! Blir lite illamående på kvällarna ibland, särskilt efter jobb då jag går står och lyfter mycket på jobbet. Blandat med tidspress och endel stress (kock). Mår bättre om jag varit ledig.. Kan tom rida igen! Passar på nu för jag antar det inte dröjer innan jag väljer bort att rida. Särskilt unghästen(nyss inriden) vill jag passa på att rida innan vilan.

Om två veckor är det RUL, längtar!
 
Åh idag är jag glad. Tror det har löst sig med hästen nu. En granne som fick barn i aug vill återuppta ridningen igen så nu provade hon min pålle idag och allt gick bra så nu ska hon hoppa henne imorogn på hopplektionen, så himla glad och hoppas att det löst sig :D
 
Jaha tredje uvi denna graviditet. Lämnade ett kontrollodlingsprov förra veckan för att se att jag inte hade en dold, då det gått ett tag sedan jag hade sist. Givetvis hade jag en dold, men läkaren ville odla igen -fråga mig inte varför, så lämnade ett nytt prov i torsdags. Har inte hört något, vilket jag väntade mig att få besked om igår. Så ringde bm-mottagningen och jodå, läkaren hade skrivit ut recept redan igår för andra odlingen var också positiv. Bara det att sedan hade det blivit kommunikationsmiss och ingen hade ringt mig.

Så nu fick sambon en elektronisk fullmakt så han kunde göra ett pitstopp på apoteket på hemvägen... Ny odling blir det 3 veckor efter avslutad kur. Suck
Surt. När jag hade min uvi och googlade mig sönder och samman ;) så hittade jag flera sidor som sa att efter 3e uvi (under graviditeten) så sattes man på antibiotika resten av tiden. Just för att hålla skiten borta... Har du hört något om det? (jag tycker dock det är vettigare med kontrollprover...)

Fy! Hoppas verkligen du får må bättre snart.

Har du fått göra kontroll-odlingar efter varje avslutad behandling? Min läkare sa nämligen ingenting om att komma tillbaka för det men eftersom jag är en jobbigt modern patient har jag googlat mig till att det rekommenderas. Så nu funderar jag på om jag ska kräva att få komma tillbaka och kolla att den verkligen är borta när behandlingen är slut.
Jag fick order om att komma in 3 veckor efter avslutad behandling, sen även en gång nu i november (jag har nästa bm besök först i mitten av dec och bm ville ha ett extra kontrollprov innan dess. Antar att jag får lämna några kontrollprov under bm besöken)

Hade jag varit dig hade jag slått en pling till bm :)
 
På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.
 
På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.
Runt v 24 brukar nästa besök vara. Har du ingen tid brukar det vara att man ska ringa och boka själv :) (tips, på mina vårdkontakter kan man även maila så slipper man passa telefontider)
 
På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.

Vi fick nästa tid bokad hos BM när vi var på inskrivningen. Vid nästa besök kommer jag vara i vecka 20, så det verkar vara väldigt olika!
 
Vi fick ringa efter ultraljudet, och skulle komma i v 25. Blev erbjudna ett besök emellan eftersom vi aldrig träffat vår barnmorska men avböjde. Så några veckor innan jul ska vi tillbaka :)
 
@Girasol elektroniskfullmakt? Hur fixar man med en sådan? Det kan ja vara användbart emellanåt
jag gick in på apoteket.se och fyllde i en där. krävs bankid. Men sedan lagras den elektroniskt så alla apotek ska kunna se den. Man får skriva en till varje person man vill ska ha en samt hur länge den ska gälla. Så nu har sambon fått en så han kan hämta åt mig. Känns onödigt att åka 4 mil totalt för att hämta en ask när han passerar på väg hem från jobbet..
 
Surt. När jag hade min uvi och googlade mig sönder och samman ;) så hittade jag flera sidor som sa att efter 3e uvi (under graviditeten) så sattes man på antibiotika resten av tiden. Just för att hålla skiten borta... Har du hört något om det? (jag tycker dock det är vettigare med kontrollprover...)


Jag fick order om att komma in 3 veckor efter avslutad behandling, sen även en gång nu i november (jag har nästa bm besök först i mitten av dec och bm ville ha ett extra kontrollprov innan dess. Antar att jag får lämna några kontrollprov under bm besöken)

Hade jag varit dig hade jag slått en pling till bm :)

Har inga direkta känningar alls, förutom riktigt smärtsamma sammandragningar, vilka gör så pass ont att jag vaknar av dom. Men det kan ha att göra med uvi, så bm tyckte att har de inte givit med sig på 3 dygn framåt så skulle jag höra av mig för ytterligare kontroll. Jo jag har också hört om förebyggande antibiotika resten av grav vid 3e uvi, men här verkar de inte vilja köra på det. Får se hur det blir om jag har en fortsatt dold vid nästa odling.
 
Har precis räknat ut att jag har tid hos Bm precis när kuren är slut så jag kan ju bara fråga då :up:
Bara säg till din bm så skriver hon in det i din journal, så kan du pysa förbi med ett urinprov när det passar. Så gör jag, alltså ingen spec. tid utan kommer bara upp med ett urinprov så skickas det till labbet. Sen ringer bm då svaret kommit -ja utom igår då..
 
På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.
Vi fick också den tiden bokad vid inskrivningen. Men jag vet min kompis som har ett annat landsting fick ringa själv efter UL.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 295
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 321
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp