Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag rejäla sammandragningar. Hade mycket det när jag gick med dottern också så det är väl inget konstigt. Men jobbiga är dom även fast det inte gör ont! Får försöka stanna upp när dom kommer, är ju inge bra om man har för mycket så tidigt heller.
 
RUL idag som gick jättebra. En bebis kunde hon räkna till ;) Precis som jag redan visste blev jag framflyttad. Nu när det var 10 dagar (nu tillbaka på 16+6) mindre än enligt senaste mens så kunde hon inte riktigt se allt ska jag tillbaka om 1,5 vecka. Vi klagar inte ;)

BF lista

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
7:e Magnum, 1:a barnet
11:e Sinus, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
28:e Retro, 1:a barnet
 
Nu har vi gått in i vecka 21 vilket innebär att halvtidsstrecket är passerat! :bump: Känner fortfarande inga fosterrörelser, men på RUL fick jag veta att moderkakan ligger i framkant och det kan tydligen dämpa lite i början.
 
Jag är i v 15 nu och mår väldigt bra, betydligt bättre nu än vad jag gjorde första trimestern. Jag gissar att det kommer att vända någon gång och njuter i fulla drag av hundpromenaderna, även om de är betydligt mer flåsigare nu än vad de har varit.

Från att ha varit jättehungrig dygnet runt, äta konstant och vakna av hunger på nätterna äter jag numera som en normal människa. Känner mig nästan mindre hungrig nu än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Är det flera som har upplevt samma sak efter att de första månaderna är avklarade?
 
Jag med typ. Har ingen matlust öht inte heller på sötsaker.. As konstigt! :s

Jag är i v 15 nu och mår väldigt bra, betydligt bättre nu än vad jag gjorde första trimestern. Jag gissar att det kommer att vända någon gång och njuter i fulla drag av hundpromenaderna, även om de är betydligt mer flåsigare nu än vad de har varit.

Från att ha varit jättehungrig dygnet runt, äta konstant och vakna av hunger på nätterna äter jag numera som en normal människa. Känner mig nästan mindre hungrig nu än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Är det flera som har upplevt samma sak efter att de första månaderna är avklarade?
 
Jag äter heller knappt sötsaker och snacks längre, tycker det är på tok för sött! Hemlagad mat och clementiner slinker ned däremot :)

På tal om clementiner: Oj, vad ledsen jag var ända in i själen för några veckor sedan när jag laddat hela dagen för att åka och köpa clementiner efter en släktmiddag. När jag kom dit fanns det inga clementiner kvar. Inte en enda.
Kompenserade dagen efter i en annan affär genom att köpa flera kilon....
 
Senast ändrad:
Åh älskar clementiner! men snyft snyft ett par veckor efter illamåendet minskat så satte halsbrännan in. Och den blir värre av citrusfrukt och juice.
Så vad har ni för tips på lager?
 
Låg sked med ambon nu på morgonkvisten, innan klockan ringde. Han fick ligga innerst och vaknar således av att lillfisan i magen också är vaken.. Säger med ett sömndrucket förvånat -Ohhh det är något som rör sig vid mitt ryggslut :D:love:

Förvisso har han känt sparkar innan med handen mot magen, men nu fick han ett helt zumbapass :banana:.
 
En sak på RUL begrep jag inte, men tänkte inte på det förrän efteråt.

Jag flyttades som sagt tillbaka 10 dagar och hon sa att nu var jag på 16+6. Det var igår torsdag. Hon sa också att jag från och med nu skulle gå in i ny vecka varje lördag. Men det får jag inte alls ihop, om igår var 16+6 borde väl idag fredag vara 17+0 och ny vecka?

Tänkte hon fel eller hade hon något annat system hon gick efter?
 
Låg sked med ambon nu på morgonkvisten, innan klockan ringde. Han fick ligga innerst och vaknar således av att lillfisan i magen också är vaken.. Säger med ett sömndrucket förvånat -Ohhh det är något som rör sig vid mitt ryggslut :D:love:

Förvisso har han känt sparkar innan med handen mot magen, men nu fick han ett helt zumbapass :banana:.
Mys :love:
 
Jag har för mycket tid att tänka när jag reser, insåg precis att jag aldrig bytt en blöja!
En sak på RUL begrep jag inte, men tänkte inte på det förrän efteråt.

Jag flyttades som sagt tillbaka 10 dagar och hon sa att nu var jag på 16+6. Det var igår torsdag. Hon sa också att jag från och med nu skulle gå in i ny vecka varje lördag. Men det får jag inte alls ihop, om igår var 16+6 borde väl idag fredag vara 17+0 och ny vecka?

Tänkte hon fel eller hade hon något annat system hon gick efter?

Det där vill jag också ha svar på för jag fick en liknande kommentar, är det någon som kan berätta för en förstagångsmamma hur man räknar egentligen :D
 
Jag har för mycket tid att tänka när jag reser, insåg precis att jag aldrig bytt en blöja!


Det där vill jag också ha svar på för jag fick en liknande kommentar, är det någon som kan berätta för en förstagångsmamma hur man räknar egentligen :D
jag hade räknat 16+6. 17+0, 17+1 ect, men jag vet att mina appar går in i ny vecka på olika dagar (tis/ons), trots att bf är samma. Så jag antar att man kanske kan räkna 16+7, 17+1, 17+2 eller något sånt med... :confused:
 
Det jag vet är att de flesta räknar bf 39+6 men en del räknar 40+0 som bf men just nu får jag inte alls ihop det med dag att byta vecka på. Men det kan ju vara en förklaring kanske att det blir olika?
Men ändå så borde ju det bli veckobyte dag idag för @Imogen iom 17+0 :confused:
 
Det jag vet är att de flesta räknar bf 39+6 men en del räknar 40+0 som bf men just nu får jag inte alls ihop det med dag att byta vecka på. Men det kan ju vara en förklaring kanske att det blir olika?
Men ändå så borde ju det bli veckobyte dag idag för @Imogen iom 17+0 :confused:

Ja precis!

Det enda jag skulle kunna tänka mig att är att barnmorskan skulle räkna 16+6, 16+7, 17+1. Men det är totalt ologiskt för mig för då hoppar man ju över en dag när det är precis 17 veckor gånget.
 
Ja precis!

Det enda jag skulle kunna tänka mig att är att barnmorskan skulle räkna 16+6, 16+7, 17+1. Men det är totalt ologiskt för mig för då hoppar man ju över en dag när det är precis 17 veckor gånget.

Det här är som att lära sig ett nytt språk, eller kanske räknesätt? Jag tror att jag just bestämde att jag byter vecka på lördagar, åtminstone fram till nästa UL, så kanske jag åtminstone kan komma ihåg ungefär vilken vecka jag är i! 14 i morgon :D
 
Det här är som att lära sig ett nytt språk, eller kanske räknesätt? Jag tror att jag just bestämde att jag byter vecka på lördagar, åtminstone fram till nästa UL, så kanske jag åtminstone kan komma ihåg ungefär vilken vecka jag är i! 14 i morgon :D
Jag har gett upp dagarna helt. jag minns dem ändå inte :rofl:

Så mitt svar brukar bli "ja, jag är nog i vecka 21-22 någonting :o:D". Då brukar det oftast bli rätt i varje fall :D
 
Någon av er som fått barn innan som kommer gå föräldrautbildningen nu? Alla ska bli tillfrågade hos oss men jag sa att vi nog fixar det där ändå ;) Min BM misstänkte att jag skulle svara så :D
 
Jag var hos barnmorskan idag, i vårt landsting får de som vill komma in en "extra gång" omkring v 21. Jag passade på eftersom jag haft en del huvudvärk tidigare (som blivit bättre nu), men kändes ändå bra att kolla blodtrycket. Blev också påmind om att det är dags att börja äta järn så nu har jag köpt Niferex och ska äta varannan dag och hålla tummarna för att min mage inte blir ännu segare.

Passade också på att lyssna på hjärtljuden. Jag har moderkakan i framvägg, men har känt rörelser ganska länge. När vi skulle lyssna idag blev det tydligt att bumlingen i magen flyttar och knôr sig runt en hel del i, men vi lyckades pricka in och få höra jättetydliga hjärtljud efter en liten stund. Så fint!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 295
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 321
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp