Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Framflyttad 2dagar vid rul i torsdags! Blev eg flyttad vid första vul i v 10 men glömt ändra. Det är en tjej :-)

BF lista

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Imogen, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet

MAJ
7:e Magnum, 1:a barnet
11:e Sinus, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
Rapportera
Gilla+ CitatSvara
 
Den här veckan har rörelserna allt mer börjat kännas som riktiga sparkar. Tyvärr har maken haft dålig timing när han ska känna, men annars är det helt klart rörelser som även känns utifrån nu och de blir fler och fler.

Jag har inte köpt så många mammakläder än. Köpte ett par begagnade jeans och ett par manchesterjeans, men i övrigt så har jag känt att min vanliga garderob fungerar bra (jag gillar bekväma och rymliga klänningar även som ogravid). I förra veckan fick jag panikköpa ett par svarta jeans eftersom jag skulle stå på mässa med kollegor i likadana kläder och jag insåg att mina svarta jeans i strl 38 inte gick att knäppa.
Idag ska jag på återträff med mina kursare från universitetet så igår köpte jag en jättesöt gravidklänning på HM. De hade specialpris på stickat så jag köpte även en prickig tröja. Vill helst inte köpa jättemycket kläder som bara passar som gravid, men prio 1 är att jag vill känna mig bekväm och välklädd.
 
@glittra jag har också bara köpt klänningar och tröjor jag kan använda sedan efteråt när jag förhoppningsvis återgått till min vanliga kroppsform. Byxor kan jag inte ha längre men kan tipsa om billiga termoleggings från ica maxi à 59 kr. Hög, skön midja, mjuka och varma. Bor i dem just nu, passar lika bra till klänning som under ridbyxorna :up:
 
Jag har inte inte gått upp ett kilo o inte magen heller, så jag har bara vanliga kläder :) använder dock inte tajta till vardags heller men!
Den här veckan har rörelserna allt mer börjat kännas som riktiga sparkar. Tyvärr har maken haft dålig timing när han ska känna, men annars är det helt klart rörelser som även känns utifrån nu och de blir fler och fler.

Jag har inte köpt så många mammakläder än. Köpte ett par begagnade jeans och ett par manchesterjeans, men i övrigt så har jag känt att min vanliga garderob fungerar bra (jag gillar bekväma och rymliga klänningar även som ogravid). I förra veckan fick jag panikköpa ett par svarta jeans eftersom jag skulle stå på mässa med kollegor i likadana kläder och jag insåg att mina svarta jeans i strl 38 inte gick att knäppa.
Idag ska jag på återträff med mina kursare från universitetet så igår köpte jag en jättesöt gravidklänning på HM. De hade specialpris på stickat så jag köpte även en prickig tröja. Vill helst inte köpa jättemycket kläder som bara passar som gravid, men prio 1 är att jag vill känna mig bekväm och välklädd.
 
Har tydligen hostat mig till en muskelbristning i bröstkorgsmuskulaturen. Fick Cocillana utskrivet för hostan, visar sig att jag inte tål den alls... Så nu mer än ett dygn efter att jag tog cocillana får jag fortfarande inte behålla någon föda utan kräks upp det på en gång :( Gravidillamåendet har gått över, är helt säker på att det beror på cocillanan. 1177 sa att det kunde ta ett dygn tills jag kan äta igen, nu har det gått mer än ett dygn och jag vill inget hellre än att äta tacos :rage:
Funderar på om Lergigan kan hjälpa :angel:
 
Har tydligen hostat mig till en muskelbristning i bröstkorgsmuskulaturen. Fick Cocillana utskrivet för hostan, visar sig att jag inte tål den alls... Så nu mer än ett dygn efter att jag tog cocillana får jag fortfarande inte behålla någon föda utan kräks upp det på en gång :( Gravidillamåendet har gått över, är helt säker på att det beror på cocillanan. 1177 sa att det kunde ta ett dygn tills jag kan äta igen, nu har det gått mer än ett dygn och jag vill inget hellre än att äta tacos :rage:
Funderar på om Lergigan kan hjälpa :angel:
Usch, fy stackare!!

Jag hade lätt provat med Lergigan :D
 
Tog Lergigan och nu har jag kunnat äta tacos utan att kräkas!! Säger det igen; Lergigan :bow::bow:

Tacos ... Åh vad sugen jag blev på det! Ska lätt käka det i veckan. :d

Är inte alls avis på din hosta, men däremot på att gravidillamåendet har släppt. Är i slutet av v 15 och jag mår precis lika illa som i v 6.:meh:

En undran till alla er i tråden också, hur trötta är ni och vad är normalt? Jag kan sova 18 h i sträck utan problem och jag är vansinnig trött ändå. Sover runt 14h/dygn de dagar jag kommer hem sent. Annars runt 18 ...:o Blir så vansinnigt frustrerad över att jag inte orkar göra någonting, jag har massor med roliga saker som jag vill orka med. Slutar jag jobbet vid lunchtid och går hem och sover några timmar orkar jag med en mindre aktivitet på kvällen. Orkar ibland med någon mindre grej på helgen men det är typ allt. :meh:Ska det verkligen vara på detta sätt? Kommer det bli bättre längre fram? Hur har ni det?
 
För de flesta blir det lite bättre, verkar inte som att jag tillhör dem dock, är i v.24. För det är bara någon dag sedan mannen konstaterade att jag bara sover och att vi sällan tar oss för något om tidigare. Orkar inte ens se en film. Så han tycker livet är lite småtråkigt nu :/
 
Tacos ... Åh vad sugen jag blev på det! Ska lätt käka det i veckan. :d

Är inte alls avis på din hosta, men däremot på att gravidillamåendet har släppt. Är i slutet av v 15 och jag mår precis lika illa som i v 6.:meh:

En undran till alla er i tråden också, hur trötta är ni och vad är normalt? Jag kan sova 18 h i sträck utan problem och jag är vansinnig trött ändå. Sover runt 14h/dygn de dagar jag kommer hem sent. Annars runt 18 ...:o Blir så vansinnigt frustrerad över att jag inte orkar göra någonting, jag har massor med roliga saker som jag vill orka med. Slutar jag jobbet vid lunchtid och går hem och sover några timmar orkar jag med en mindre aktivitet på kvällen. Orkar ibland med någon mindre grej på helgen men det är typ allt. :meh:Ska det verkligen vara på detta sätt? Kommer det bli bättre längre fram? Hur har ni det?

Jag har varit likadan, började släppa i v 18 och nu två veckor senare känner jag mig nästan som vanligt. Sover fortfarande lite längre nätter än vanligt om jag inte ställer något larm, men jag kan funka normalt med normal mängd sömn också. :)
 
Hjärtstnörp i morse när jag upptäckte rosa flytningar! Varför, varför, varför händer sånt alltid på helgerna när barnmorskemottagningen är stängd :mad:
Pratade hur som helst både med 1177 och en kompis som inte bara haft graviditet med blödningar utan även är utbildad SSK och nu känns det lite bättre. Det gick över och har inte blött något mer under dagen. Inga klumpar utan bara rosa flytningar. I morgon ska jag ringa BM och VC det första jag gör, VC då jag när jag pratade med 1177 insåg att jag nog kan ha UVI-känningar... Kul att jag inte kan komma på sånt själv!

Känns utelämnande att diskutera färgen på sina flytningar på nätet men det verkar vara något med graviditet som gör att man blir sån ... :D

Lägger in mig själv på listan också, nästan så jag kanske borde vara med i sommartråden men jag har ju ändå BF i maj, än så länge ;)

BF lista

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Imogen, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet

MAJ
7:e Magnum, 1:a barnet
11:e Sinus, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
28:e Retro, 1:a barnet
 
Jag var aldrig trött ens tidigare i graviditeten, v20 nu! Men järnbrist, D vitamin brist osv? Alla värden stämmer?
Tacos ... Åh vad sugen jag blev på det! Ska lätt käka det i veckan. :d

Är inte alls avis på din hosta, men däremot på att gravidillamåendet har släppt. Är i slutet av v 15 och jag mår precis lika illa som i v 6.:meh:

En undran till alla er i tråden också, hur trötta är ni och vad är normalt? Jag kan sova 18 h i sträck utan problem och jag är vansinnig trött ändå. Sover runt 14h/dygn de dagar jag kommer hem sent. Annars runt 18 ...:o Blir så vansinnigt frustrerad över att jag inte orkar göra någonting, jag har massor med roliga saker som jag vill orka med. Slutar jag jobbet vid lunchtid och går hem och sover några timmar orkar jag med en mindre aktivitet på kvällen. Orkar ibland med någon mindre grej på helgen men det är typ allt. :meh:Ska det verkligen vara på detta sätt? Kommer det bli bättre längre fram? Hur har ni det?
 
Tacos ... Åh vad sugen jag blev på det! Ska lätt käka det i veckan. :d

Är inte alls avis på din hosta, men däremot på att gravidillamåendet har släppt. Är i slutet av v 15 och jag mår precis lika illa som i v 6.:meh:

En undran till alla er i tråden också, hur trötta är ni och vad är normalt? Jag kan sova 18 h i sträck utan problem och jag är vansinnig trött ändå. Sover runt 14h/dygn de dagar jag kommer hem sent. Annars runt 18 ...:o Blir så vansinnigt frustrerad över att jag inte orkar göra någonting, jag har massor med roliga saker som jag vill orka med. Slutar jag jobbet vid lunchtid och går hem och sover några timmar orkar jag med en mindre aktivitet på kvällen. Orkar ibland med någon mindre grej på helgen men det är typ allt. :meh:Ska det verkligen vara på detta sätt? Kommer det bli bättre längre fram? Hur har ni det?

Jag är i v 18 och märker nu att jag börjar bli lite piggare och mer normal igen, de flesta dagar i alla fall. Fortfarande långt ifrån "normalpigg" men jag sover inte längre bort hela kvällarna efter jobbet. Fast det är klart, vissa dagar är ju bättre och vissa är sämre, men jag hoppas på ytterligare förbättring.
 
Jag är inte "sovtrött", klarar mig på 5-8 timmars sömn och är som vanligt i det avseendet. Första veckorna var jag supertrött men har aldrig varit bra på att sova så det blev inte fler sömntimmar men mer vila.
 
Tacos ... Åh vad sugen jag blev på det! Ska lätt käka det i veckan. :d

Är inte alls avis på din hosta, men däremot på att gravidillamåendet har släppt. Är i slutet av v 15 och jag mår precis lika illa som i v 6.:meh:

En undran till alla er i tråden också, hur trötta är ni och vad är normalt? Jag kan sova 18 h i sträck utan problem och jag är vansinnig trött ändå. Sover runt 14h/dygn de dagar jag kommer hem sent. Annars runt 18 ...:o Blir så vansinnigt frustrerad över att jag inte orkar göra någonting, jag har massor med roliga saker som jag vill orka med. Slutar jag jobbet vid lunchtid och går hem och sover några timmar orkar jag med en mindre aktivitet på kvällen. Orkar ibland med någon mindre grej på helgen men det är typ allt. :meh:Ska det verkligen vara på detta sätt? Kommer det bli bättre längre fram? Hur har ni det?

Jag var helt slut och ville sova hela tiden fram till förra veckan då det började släppa och nu i helgen har jag känt mig som vanligt, inget illamående heller förutom vid vissa lukter. Är i v 19 nu. Hoppas det blir bättre för dig med!
 
Jag har varit väldig trött och sliten från vecka 7-8 till 20 typ. Sovnat på soffan direkt efter jobbet och nästan bara vaknat för att lägga mig igen. Får lägga till att jag har ett aktivt jobb med mycket rörelser och stress. När jag varit ledig sovet länge och mitt på dagen. Men efter v. 20 blev det bettre. Jag hade ingen Jernbrist i v. 11, så tror inte jag har fått det hellre iom att jag blev lite piggare igen.
 
Jag var väldigt trött mellan v 7 och 14. Sådär så jag fick sova när jag kom hem från jobbet men jag vilade mig även ibland på jobbet för det gick inte att fungera normalt. Nu sover jag ganska normalt men lägger mig ca 30 min tidigare mot ickegravid.

Illamåendet gick för mig över i v 15-16 och det var en stor lättnad för nu fungerar jag ganska normalt. Annars hade jag problem med maten att det inte gick att äta vad som helst utan från ena dagen till den andra så kunde det skifta vilket var ganska jobbigt men det har också släppt.
 
Suck. Hormoner..
Har ni börjat böla över allt ännu?


Sitter på jobb, och såg denna video (utan ljud!!!), bara läst texten... Och jag bööölar :cry::cry::cry::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 295
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 320
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp