Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kommer att ta reda på kön om det går. Inte för att det skulle vara viktigt utan för att stilla nyfikenheten! Känns som att det blir tillräckligt med överraskningar vid födseln ändå :D

Det där med presenter bryr jag mig inte så mycket om. Jag är så himla kräsen när det gäller kläder att jag räknar med att vi kommer få en hel del jag inte gillar ändå :p
 
Satan, den aspekten hade jag inte tänkt på... Vissa i vår omedelbara närhet skulle aldrig köpa könsstereotypiska kläder eller presenter till vår knodd just för att de vet vad framförallt jag har för syn på saken, men jag tror det blir värre vissa andra...

Exakt så är det för vår del också.

Angående namn så har jag en kravspecifikation på sådant som jag (helst) vill att namn ska uppfylla, men vi har inte några namnförslag ännu. Håller med om att det inte är helt enkelt. Mycket som ska stämma (ingen av oss får heller ha någon negativ association till namnet).
 
Vi har lite smått börjat prata om namn, dels för hinten av läkare att vi har tur om vi går tiden ut men också för att sambon vill ha låång betänketid om så viktiga saker som namn. + att vi tycker väldigt olika om namn. Ännu har vi inte hittat något vi gemensamt gillar. Jag vill ha ett namn som inte ligger i topp på populära. Mina barn har kanske inga ovanliga i sig, men just vid den tidpunkt de föddes så var det väldigt få som fick samma namn. Så de är i alla fall ensamma bärare av sina namn i respektive klass. När jag gick i skolan så var det 2 Sara, 4 Jenny/ie, 3 Henrik och 3 Torbjörn i samma klass. Inte så kul kan jag säga.
Jonathan, Linus, Gabriel och Smilla heter mina ungar .

Sambon föreslår typ namn som Zelda och jag har väl några kriterier: inga tvspel/actionhjältar/hockeyproffs etc. Inget namn som något ex har burit (synd för där rök ett av mina favoritnamn även om jag stavar det med min ryska anknytning, Julija) och inget namn som någon nära släkting bär. Dottern tycker Viola, men det heter katten och många av mina uppfödningar på hästsidan har fått människonamn så de namnen går ju också bort.

Så vi lär få träta ett tag till, förhoppningsvis har vi i alla fall 100 dagar till gnöta på.
 
Ja namn är ju en historia för sig! Vi har funderat lite men det är mer som vi funderade innan vi ens på riktigt försökte skaffa barn. Nu blir det nog efter RUL som funderandet kommer börja på riktigt.

Jag har mycket kriterier för vad jag inte vill ha för namn. Det gör listan på förslag ganska kort ;)

Sen har jag också börjat fundera på om jag känner fladder/bubbel i magen eller inte! Jag har ingen aning om hur det ska kännas, och alltså ingen aning om ifall det är bebisen eller bara magen. Men någonting känns som jag inte har känt förut iaf!
 
Vi hoppas att vi kommer få reda på kön på RUL nästa fredag. Enbart av anledningen att jag är så förbaskat nyfiken :)

Gällande namn så enades vi enkelt om ett tjej och ett pojknamn. Jag har dock inte varit så engagerad, är sambon och bonusdottern nöjda så är jag nöjd.
 
Sen har jag också börjat fundera på om jag känner fladder/bubbel i magen eller inte! Jag har ingen aning om hur det ska kännas, och alltså ingen aning om ifall det är bebisen eller bara magen. Men någonting känns som jag inte har känt förut iaf!

För mig kändes det som ett vanligt kurr i magen, som när jag är hungrig fast mycket längre ner än vad det vanligtvis brukar kurra :).
 
Ja... eller hur! :laugh:

Vi var lite i valet och kvalet om vi skulle fråga, men jag tänkte på det som en del här inne nämnt kring anknytning och att kunna få en bild av den okända lilla människan i magen så vi valde att ta reda på det.
Jag tycker dock att det känns skönt att behålla det för oss (de flesta vet inte om att vi själva vet), bland annat för att slippa könsstereotypa kläder/presenter/etc så länge det nu går.

Vi har gjort likadant, några utvalda vet vad det är för kön, men vi berättar definitivt inte vitt och brett om det. För mig var det viktigare än jag kunnat föreställa mig att få reda på kön, dels för att det var att veta något, dels för att jag och maken trodde olika och det var väldigt skönt att ha rätt :D Men allra mest för att jag ska få så få överraskningar som möjligt under förlossningen.

Vi är dessutom helt överens (det är ett smärre mirakel!) om namn och det känns lite som att vi ligger "steget före" i och med vetskapen.

Det är tydligen ganska provocerande för väldigt stor del av den intresserade allmänheten att veta och inte berätta, kan jag meddela ;)
 
För mig kändes det som ett vanligt kurr i magen, som när jag är hungrig fast mycket längre ner än vad det vanligtvis brukar kurra :).
Och för mig känns det absolut inte som kurr. Det första som kändes var små fladder (lite som att åka bergochdalbana/vara lite pirrig), sedan har det utvecklats till buffar (lite som små knäppningar inne i magen) och nu börjar det mer och mer kännas som "sparkar". Än så länge är det bara jag som kunnat känna det även utanpå magen, men hoppas på att mannen också snart ska kunna känna rörelserna.
 
Det är tydligen ganska provocerande för väldigt stor del av den intresserade allmänheten att veta och inte berätta, kan jag meddela ;)

Folk är så nyfikna ;). Nu har iofs inte jag och sambon hållt det hemligt men hela veta-könet-frågan verkar vara provocerande oberoende på hur man väljer att göra, av någon konstig anledning :confused:.
 
Vi tog reda på könet för våran egen nyfikenhet. Dom flästa omkring oss räknat med at vi skulle gjöra det, så var fristande och låta bli, men det gick inte. Tycker det är jätte mysit och vite at det är en liten kille. Håpes bare de inte har sett fel nu...hehe.
 
Och för mig känns det absolut inte som kurr. Det första som kändes var små fladder (lite som att åka bergochdalbana/vara lite pirrig), sedan har det utvecklats till buffar (lite som små knäppningar inne i magen) och nu börjar det mer och mer kännas som "sparkar". Än så länge är det bara jag som kunnat känna det även utanpå magen, men hoppas på att mannen också snart ska kunna känna rörelserna.

För mig var det varken kurr, fjärilar, fisksprattel eller sparkar. Som en lavalampa däremot, det är den klart bästa jämförelsen ;)
 
Individuellt jag vet, men när ni först känt fladder, vart var ni i graviditeten då?

Kanske redan diskuterats fast jag missat/glömt? :o
 
Idag har jag gått exakt 50% :bump: bara 140 dagar kvar......

Det firar jag i varje fall med att äntligen nå min startvikt, vågen visade till och med 300 gram plus :D
 
Individuellt jag vet, men när ni först känt fladder, vart var ni i graviditeten då?

Kanske redan diskuterats fast jag missat/glömt? :o

Jag har inte känt något än, inget som jag identifierat som fosterrörelser i alla fall (men jag har rätt så aktiv matsmältning så det rumlar runt där nere rätt så ofta, så det är nog lätt att missa). Är i v 19.
 
Skriver in mig på listan. Idag har vi varit på rul. Allt såg bra ut, men blev flyttad en vecka, så nu kör vi 19 igen då på torsdag, suck. Med första ville vi veta könet, men denna gång så kände vi att det kvittar.

BF lista

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
10:e Elisha, 1:a barnet
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Imogen, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet

MAJ
7:e Magnum, 1:a barnet
11:e Sinus, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 295
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 320
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp